Hjelp pumpen slutter å virke.

Hei!
Jeg ha bestillt meg en utvendig filter til mitt 125liters. den kommer om 2-3 dager og det var mening at jeg ha en sakte overgang med sammen med den gammle pumpen min(innvendig fluval 4pluss). Men når jeg kom ned i dag, så jeg at vannet er veldig grumsete og pumpen gir ulyder fra seg. I tillegg er ha den blitt saktere. Ha nå renset den og sett om det satt noe inni å fortsatt så er det ikke bedre i det heletatt. Er nå virklig fortvilt siden den nye trenger jo en innkjøring fra 6uker. Hva gjør jeg hvis den gamle ikke holde så lenge( det virker som den gi opp ganske snart)? Trenger virklig råd og tips. Håper noen av dere kan hjelpe meg.
Du kan jo spørre noen i nærheten om å få filtergugge til det nye filteret ditt. Låne et innkjørt filter fra noen i nærheten går jo også, slik at du er sikret mens du venter på det nye.
har du tatt ut rotoren i pumpa? kan være at det er lagt seg et belegg rundt den magnetem som kødder det litt til.
Plussmedlem
Jeg bruker endel Fluval 3+ og 4+. Samtidig med at jeg gjør de rent renser jeg ALLTID magneten.. Hvis ikke risikerer man at den ikke starter opp igjen når man setter i kontakten. Liten svakhet på Fluval dette....
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap