Yngel og slamsuging?

Jeg har nå fått noen skjønne små guppy yngel, de er jo små enda, så lurer på hvordan det er å slamsuge når ma har yngel i karet? kommer de ikke lett inn i slamsugeren?
Noen som har noen gode råd ?
bruk slamsugeren forsiktig.
fiskene flytterseg.

er du enda redd??

bruk noe du kan "dytte" bort fisken med der du slamsuger..

enda redd ??
hmm...

gjør som meg. la enden på slangen (slamsugeren) gå opp i en bøtte før du lar det renne i sluket.

har vært i bøtta og hentet flere fisker jeg.. alt fra neontetra til khulii ål...


eller så kan du jo vente til yngelen har blitt litt større...

Lykke til.....
stjørdalsmannen
bruk slamsugeren forsiktig. fiskene flytterseg. er du enda redd?? bruk noe du kan "dytte" bort fisken med der du slamsuger.. enda redd ?? hmm... gjør som meg. la enden på slangen (slamsugeren) gå opp i en bøtte før du lar det renne i sluket. har vært i bøtta og hentet flere fisker jeg.. alt fra neontetra til khulii ål... eller så kan du jo vente til yngelen har blitt litt større... Lykke til.....

Men blir ikke akvarie veldig skittent om jeg venter?
kommer litt an på hvor lenge lenge er det da...
kommer og an på hvor stort akvarium du har...
kommer an på hva slags filtrering du har...
stjørdalsmannen
kommer litt an på hvor lenge lenge er det da... kommer og an på hvor stort akvarium du har... kommer an på hva slags filtrering du har...


vet ikke hvor lenge det tar før yngel er store nok til at de sees litt bedre jeg!?
Har et akvarie på 60 L
Hvilke filte jeg har er jeg litt usikker på,
er ikke nødvendig og slamsuge hver gang du skifter vann..
prøv deg litt frem så går det nok bra..
stjørdalsmannen
er ikke nødvendig og slamsuge hver gang du skifter vann.. prøv deg litt frem så går det nok bra..

Kan man bare helle ut litt av vannet og pusse bort evt alger da kanskje?
Jeg bruker en tynn slange som man ellers bruker på luftpumper til slamsuging i yngelkar. Det går mye seinere, men det blir ikke så hardt sug at yngelen ikke klarer og svømme unna om de kommer for nært.
Fungerer greit i små kar iallefall.
slett
Tilfeldig bekjentskap
© Lisa S Falk
Reklame for plussmedlemskap