Hvilken tetra stimer best?

Hallo der ute i akvaland.
Jeg har planer om å få laget meg et akvarium med spesialmål til en stor stim med tetraer. Tenker på ca 300x40x40. Skal kun ha en type i det nye karet. Hvilken er best til det? Har en stim på ca. 50 kardinaler som stimer veldig bra i det akvariet jeg har. Er de best, eller er red-nose bedre? Andre forslag?
Hei.
Jeg har selv hatt både neontetra og kardinaltetra, men jeg syntes muligens at kobbertetraene jeg hadde stimet litt bedre. Det er jo egentlig ganske likt, men om jeg måtte velge så blir det kobbertetra. De passer dessuten utrolig mye bedre til akvarier med mye skifer eller stein.

Stilig med panoramaakvarie da
Jeg skjønner ikke helt dette med at fisken skal stime. Når dem holder seg i stim og viser stim-adferd er vel dette en type stress og forsvarsmekanisme.
Rødmunnstetra stimer! Og de stimer veldig bra synes jeg! De stimer også når de er trygge vil jeg si.. se på youtube, kanskje du finner noen fine videoer av rødmunnstetraen der som stimer.. det fins også videoer av kardinaltetra der som stimer.

De som stimer når de er trygge, gjør det vel fordi de ikke skal "falle utenom" og vil henge med flokken... ? (jeg vet ikke! XD )

vinkeltetra stimer også selv om de står i ro, og det gjør de ofte.. men mine vinkler stimer ikke så bra..de stimer litt mer når jeg har flyteplanter virker det som. Da står de og slapper av under bladene.
Inaktiv bruker
Grapejuice
Rødmunnstetra stimer! Og de stimer veldig bra synes jeg! De stimer også når de er trygge vil jeg si.. se på youtube, kanskje du finner noen fine videoer av rødmunnstetraen der som stimer.. det fins også videoer av kardinaltetra der som stimer. De som stimer når de er trygge, gjør det vel fordi de ikke skal "falle utenom" og vil henge med flokken... ? (jeg vet ikke! XD ) vinkeltetra stimer også selv om de står i ro, og det gjør de ofte.. men mine vinkler stimer ikke så bra..de stimer litt mer når jeg har flyteplanter virker det som. Da står de og slapper av under bladene.

WORD!
Helt enig i at rødmunntetra stimer nydelig ) de er helt klart
min favoritt..
Dvergbotia er også en fantastisk stimer..
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap