Co2 fra us aguaristikshop

Skal bestille meg nytt kar på 576 L og tenkte å slå på stortromma og bestille komplett co2 anlegg. Har funnet et sett til en ok pris hos Us Aquaristikshop og lurer på om alt jeg trenger følger med og om det er noen mål/slanger eller annet som ikke passer etter norsk standard? Co2 settet jeg vurdere å bestille er dette

Noen som har erfaring med co2 sett fra denne butikken eller generell komentar til oppsettet

NB! Ja jeg vet jeg har en annen tråd med samme sprm, men syntes overskriften ble feil og fikk ikke til å endre den så da laget jeg en ny. Sorry for the inconvenience

I tillegg trenger du jo en beholder med CO2. Til et så stort akvarium ville jeg vurdert å få tak i en større flaske enn du får i dyrebutikker. Selv bruker jeg en flaske med 6 kg CO2 som jeg får etterfylt lokalt. Det blir betydelig rimeligere på sikt.
Det følger med flaske på 2 kg. Men den er kanskje for liten ja. Leser at andre brukere har en 5kg på et 530l kar og at den holder i et år. Så sa burde jeg vell gå opp til rundt 6kg på et 576l kar, for å slippe å fylle på mer en en gang i året.

kom til å tenke på at de kanskje ikke sender flasker med trykk i.....

Hat tenkt tanken på brannslukningsapparat, men hvem som kan fjerne stigerør og sånn? ER det bare å ta ut alt som er inni apparatet? da kan man i så fall gjøre det selv....
BubbleBubble
Det følger med flaske på 2 kg. Men den er kanskje for liten ja. Leser at andre brukere har en 5kg på et 530l kar og at den holder i et år. Så sa burde jeg vell gå opp til rundt 6kg på et 576l kar, for å slippe å fylle på mer en en gang i året. kom til å tenke på at de kanskje ikke sender flasker med trykk i..... Hat tenkt tanken på brannslukningsapparat, men hvem som kan fjerne stigerør og sånn? ER det bare å ta ut alt som er inni apparatet? da kan man i så fall gjøre det selv....


I henhold til min erfaring sender de ikke flasker med trykk. Jeg bor i Asker og har funnet et firma lokalt som driver med brannslokningsutstyr. De bygget om en flaske for meg, (fjernet stigerør og monterte en krankobling). Der får jeg også fylt flasken ved behov. Jeg regner med at det fins slike steder i Trondheim. Jeg vil på det sterkeste fraråde å foreta ombyggingen selv (om man ikke er fagmann). Når flasken er fylt, snakker vi om et trykk på 60-80 BAR, med andre ord en "bombe". Det er dessuten et lovkrav at flasken trykkprøves hvert tiende år.
Jeg har ikke sjekket så nøye om det finnes sånne firma i Trondheim, men det gjør det helt sikkert. Får ta en liten google runde.

Ellers ser oppsettet bra ut? andre som har bestil fra us aguaristikshop?
BubbleBubble
Jeg har ikke sjekket så nøye om det finnes sånne firma i Trondheim, men det gjør det helt sikkert. Får ta en liten google runde.


Brannstasjoner pleier å ha informasjon om sånt.

Jeg kjenner ikke til det firmaet du vil handle hos. Jeg har skaffet mine deler fra Ebay, - reaktor, dråpeteller (hjemmelaget), magnetventil, dobbeltmanometer etc. Ellers synes jeg det fungerer veldig bra å koble magnetventilen til samme timer som lyset, slik at CO2 tilførselen opphører når lyset slokker. (Planter tar ikke opp CO2 når det er mørkt.)
Fant denne infoen i en gammel tråd om co2:
Noha Norway AS
Region Midt-Norge
Østre Rosten 14
7491 Trondheim

Ved Biltema!

Kr. 500.- for 6Kg flaske, trykktesting og påfylling.

Albert E. Olsen i fossegrenda fyller Co2. De selger ikke brukte flasker som Noha gjør.

Så da vet jeg dethehe

Da slipper jeg å bestille flaska og sparer sikkert en par kroner på det tenker jeg. Lucky me:p

Ellers skal utstyr fra tyskland passe til norske forhold? Har lest om det et sted før, men finner hverken tråden eller husker hva den konkluderte med.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap