Hjelp : syk kampfisk hanne

Kjøpte meg en Nydelig Kampfisk hanne i dag. Han lå i et lite kar på bunnen av "bollen" i butikken... ( liten bolle)
Lot posen ligge ganske lenge i mitt kar for å få rett temperatur + hadde i litt og litt vann før jeg slapp han i ut i karret. Han har hele dagen holdt seg på bunnen av karret og ser slapp ut.. er han syk ?
Har et 40 liters akvarium jeg kan sette opp, burde jeg ha han over i dette, øke temperatur.?

Noen tips?

(obs: akvariet mitt er ca. 200 liter, og har gode vannverdier, ca- 25/26 gr.)
- Fiskene som er oppi er Regnbuefisk (røde og boseman), gullfisk, metallpansermaller (leopard / og albino), ancistrus og L-144.
Satt opp karret i september, og ingen fisk har dødd.
Gi ham litt tid. Han er nok veldig overveldet over den stoooore forandringen. Kanskje han tror han har dødd og kommet til himmelen?

Det kan jo feile ham noe, så følg nøye med hvordan det går...

takk. Ja skal se det ann
Jeg tror nok kampfisken bare er overveldet. Sannsynligvis har han aldri sett andre fiskearter i hele sitt liv. La han få summe seg litt, så får han det nok fint etterhvert
Jeg tok med meg en kampfisk hjem som hadde levd under samme kår. Men den gikk sammen med noe yngel den første tiden. Den virket veldig sky og utafor.

Nå ca en mnd tid etterpå er han flytta inn i et selskapskar med noen sommerfuglciklider. Og helt ærlig så tror jeg at kampfisken Leif er den mest harmoniske fisken jeg har i hus.

Så se det litt ann. Min var ganske "stygg" i finnene og i øynene da jeg fikk han i hus. Men hyppige vannbytter, røde mygglarver og planter som kan han ligge å slappe av på har gjort susen.

Det kan hende at med tiden han vil trives bedre i et mindre kar. Med ikke fult så mye fisk i. Men det ser du ann. Uansett så tror jeg de har godt av litt selskap å bryne seg på.
Ja, det kan godt hende han bare er overveldet. han gjemmer seg bakom saker og ting, og rører mer på seg i dag han er jo svært liten, så ka godt stemme at han aldri har møtt noen før..

Han er super fin med lilla og rød Crown tail
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap