Hår lignende sykdom?

Inaktiv bruker
Jeg har akkurat fått noen fisker gratis. viste ikke hva de var, tok dem imot så jeg kunne få akvariet. Det er 2stk perle gurami 1 barbe 1Kuhilii ål og en "Sugemalle" Usikker på art, men tror det kan være Ancistrus.

Så til spørsmålet. Denne mallen har en kropp som ser ut til og være dekket med hår, mørke hår eller noe alge lignende. Den er ikke oppblåst og har apetitt.
Jeg har prøvd og ta bilde men det var ikke så lett.
Skal prøve igjen. De andre fiskene ser 90%friske ut, men de har ikke "Hår" på kroppen. Hva kan dette være?
Er det noe lignende dette? I såfall er det en hann av en malleart som utvikler odontoder (pigger) på kroppen når de blir kjønnsmodne, slike hanner kan se hårete ut.
Inaktiv bruker
Rita Revestrek
Er det noe lignende [URLBLOCK1]? I såfall er det en hann av en malleart som utvikler odontoder (pigger) på kroppen når de blir kjønnsmodne, slike hanner kan se hårete ut.
JA! Der ja. Så da er den ikke syk? Ser litt bleik ut.
De krysser deg vell ikke med Ancistrus?
Den er ikke syk om det er odonter den har, det er bare slik hanner av enkelte arter blir seende ut med alderen Det er flere mallearter hvor hannene får slike odontoder, vi har Peckoltia compta og hannene er skikkelig hårete på bakkroppen, L204 er en annen "hårete art" og det er mange flere. Prøv å ta ett bilde av din så får du sikkert en ID på den.
Inaktiv bruker
Jeg skal flytte dem til 126L så da får de det bedre en i den lille kassen de er i nå.
Tro om den kommer til og prøve og ta hulene til Ancistrusene? :/
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap