Agurk, synke?

Jeg la oppi en bit agurk til ancistrusen min, men agurken synker ikke, hvordan kan jeg få den til å synke så ham får tak i den?
Hey :)
Jeg bruker å ta en teskje som jeg stikker igjennom agurkbiten... pleier å ta å dele agurken på midten så du får en "båt" Men "kubber" funker også.
Enkelte bruker bolter og skruer (syrefast/rustfrie) men jeg liker teskje
Inaktiv bruker
jeg bruker samme metode og har en båt i hver ende av skjeen
Min metode er litt annerledes : Bruker spiker fordi jeg setter de fast i bunnlaget, altså torvplatene som er under sanden.
gå i kjøkkenredskapsskuffen til samboeren.
finn en visp i rustfritt stål.
rett ut hele ståltråen bortsett fra en liten bøy på slutten.
sett på agurken på den enden uten bøy og press den helt ned til den siden med bøy.
så er det bare å sette den nedi akvariet og la den andre enden stikke opp av "matehullet" i dekkglasset.
meget enkelt å ta opp når du skal ta opp restene.

har selv flere slike ståltråder og de funker helt perfekt.
slipper å nedi karet med hendene hver gang jeg mater med agurk.
Var inne på en dansk akva side her om dagen, da fant jeg en sånn klype aktig ting som det var lodd på eller noe. Som man kunne feste aqurk, squash etc på, i tillegg var det en snor på den så du kunne legge den utenfor akvariet. Trur den kosta rundt 40 DKK ell billigere, irriterenes å ikke finne den igjen da det hadde vært litt kjekt å ha i grunn.
Skjær en tykk bit, press inn en 5-kroning.
Press agurken inn på holderne til en sugekopp, og fest den på akvarieglasset der du ønsker. Sånn;

[External Image]
mona o
Press agurken inn på holderne til en sugekopp, og fest den på akvarieglasset der du ønsker.

Og jeg som trodde jeg hadde kommet på noe nytt ved og feste maten på den måten, så har jeg sikkert bare sett det hos deg. :p
Hehe
Genialt med den sugekoppen. Nå blir mor glad, når hun får tilbake teskjeene sine
Genialt med den sugekoppen
Herved er den metoden adoptert hos oss
takk for tipset
Hos oss er det Milo som har løsningen jeg liker.
Som det synes på bilde så er det en gaffel, avklippet og bøyd med øye og så har vi pinne med krok på for å lett fiske den opp uten dytte handa nedi.
Vi tok tipset helt ut i går og det var noe som vår ancistrus satte pris på
Vi la ut en video på bloggen vår som viser hvordan vi gjorde det
[url[http://akvarieverden.blogspot.com/[/url]
Takk for et flott tips
Tilfeldig bekjentskap
© Janne Ekström
Reklame for plussmedlemskap