Å nei!

Inaktiv bruker
Glemte å stenge igjen lokket til akvariumet, og når jeg kom tilbake hadde den ene sebracikliden hoppet ut av karet! Den lå fremdeles å sprella når jeg kom, så jeg fortet meg å putte den oppi igjen. Nå ser den skikkelig pjuskete ut! sliter med å svømme og begge øynene er hvit-aktig! Kan ha ligget sånn i rundt 10min eller mer kanskje>
Du er ikke alene... mange akvarister har funnet mer eller mindre tørre eller fuktige fisk på gulvet. Noen ganger er det for sent, andre ganger kan man hive dem oppi igjen og håpe det beste. Slimhinnene deres gror raskt, og så lenge de ikke har dype rifter eller sår, pleier det å gro raskt og de kommer i form igjen.

Gi et par ekstra vannbytter for å unngå soppinfeksjon i tiden fremover nå, så går det forhåpentligvis bra.

Kunne ønske fisk visste at det var tørt land utenfor akvariet, ikke vann... Har funnet maller på gulvet to ganger selv, og det er fisk man absolutt ikke skulle tro kunne hoppe ut av et akvarium.
Jeg har og funnet maller på gulvet. Ett eller annet sted har jeg lest at de skal tåle mer enn andre fisk. Hørt om fisk som har overlevd en tur utenfor på opp i mot 2 timer. Dette er noe jeg har lest så jeg aner ikke om det stemmer. Men, uansett. Fisk bør holde seg i vannet, det kan du prøve å si til dem
Inaktiv bruker
Det gikk bra!
Haha, ja nå har de fått streng beskjed! Oppdaget til min store glede på morran i dag, at fisken som hoppet ut av akvarie nå er tilsynelatende helt frisk igjen! Morsomt at det går ann å bekymre seg så mye over en fisk! xD

Takk for raske og artige svar!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap