For lite kar?

Jeg har et palettciklide par. jeg har hatt et kull på dem og de ble ca 2 uker før de ble spist opp av andre. Det er et 80 l. Jeg har også et 18 liter som alt utstyret er med. Så tenkte jeg at de kunne være der. Er det stort nok, hvis det ikke er det kan noen si hvor mange liter man trenger? men etter yngelen døde har hannen bare jaget henne, og hun blir helt hvit. Er det farlig? Må jeg ha ny hann? Og hun gjemmer seg bak pumpen hele tiden og er hvit. hva skal jeg gjøre? det er 3 uker siden det var yngel. Og han har plaget henne siden da! Er veldig takknemlig for svar! er bare 12 år
80 liter er nok for palettene isolert sett.Har du mye annen fisk her ? Det er vanlig at hannen jager hunnen, han vil nok lage flere barn - derfor gjør han dette.Har du en hule til de ? Om jagingen er voldsom kan du jo sette inn en hunn til, slik at jagingen blir fordelt på to hunner istedet for bare en. Ikke sett inn en hann til, det blir bråk. Yngelen som blir spist av andre fisker kan du jo fore opp i 18 literen din
Tusen takk for svar! da gjør jeg det du sa. jeg har 8 sebrafisk, 2 platyer en hunn en hann. 10 neon tetra. 6 kardinalfisk. de gjør ingen skade. men har 2 værål. som er veldig svære. men hannen gjør jobben sin og skremmer dem bort. Men en algespiser også. Den er det største problemet. Den er drit gretten mot dem, den vil spise yngel! kommer det alltid yngel igjen etter de har fått det en gang? noen paletter som ikke passer sammen også? mener du at jeg skal flytte yngelen fra hunnen og hannen?
Har masse huler! kokosnøtthuler.
Daniel Warnes
Tusen takk for svar! da gjør jeg det du sa. jeg har 8 sebrafisk, 2 platyer en hunn en hann. 10 neon tetra. 6 kardinalfisk. de gjør ingen skade. men har 2 værål. som er veldig svære. men hannen gjør jobben sin og skremmer dem bort. Men en algespiser også. Den er det største problemet. Den er drit gretten mot dem, den vil spise yngel! kommer det alltid yngel igjen etter de har fått det en gang? noen paletter som ikke passer sammen også? mener du at jeg skal flytte yngelen fra hunnen og hannen?



Når de først har startet å yngle vil de nok gjerne fortsette med dette, ja
Jeg har ikke hatt noen palett par som ikke passer sammen, men kanskje det kan forekomme.
Jeg flytter yngelen fra foreldrene en stund etter at de er frittsvømmende, og forer disse i en tank for seg selv.
Synes imidlertid at disse værålene dine ikke passer i dette karet du har, da disse blir store, og krever større plass en det du har til dem,og du skal ikke se bort i fra at det er dise som er synderne. Om natten foregår det mye rart i et akvarie
Tusen takk for svar! burde jeg selge værålene?
Jeg mener det ihvertfall Om du ønsker å ha oppdrett på en art, må det legges til rette for det
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap