Hjelp ! lysrøret virker ikke..

Hva gjør jeg nå ?
Jeg fikk beskjed om å bytte ut den tenneren til lysrøret ( Husker ikke hva det heter )
men vet jo virkelig hvorfor det har vært så ustabilt det lyset, for hele plata som kobler strømmen inn på tenneren bare forsvant inn i lokket.
Dette her er jo et litt små jalla 60 liters akvarie, ikke noe fancy greier, går det an å kjøpe nytt lokk til det, eller må jeg kjøpe nytt akvarie ?

Vurderer nesten et nytt et, og gå opp til 120 liter, eller er det veldig mye mer styr med pumper osv da ?
Min erfaring er mindre styr med større kar, fordi store kar er mer stabile, men du kan jo skaffe større filter eller utvendig filter ja. Ikke så mye styr etter men har forstått hvordan det funker.....
Har en heldekkende topp til overs som muligens passer karet ditt? Hva er målene på det?
Det er 60 i lengden og 30 i dybden
Craig
Det er 60 i lengden og 30 i dybden :)


Da har jeg en lystopp som nesten garantert passer Hører egentlig til et Waterhome, men ser ut som målene er riktig. 18 watts t8. Hvis du kan hente på Nesodden, så kan du godt få det?
Plussmedlem
Hvis det er en topp til en 60-liter som er 60 x 30 cm så er det 15 W T8.

Et 18 W T8-rør er 59 cm og krever derfor en større topp.
Loomis
Hvis det er en topp til en 60-liter som er 60 x 30 cm så er det 15 W T8. Et 18 W T8-rør er 59 cm og krever derfor en større topp.


*går og dobbeltsjekker*

Og du har helt rett Var kun 15 w, husket feil
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap