Syk fisk?

Har et 60 liters akvarium hvor jeg har en håndfull platy (ca 8 igjen) og 4 sverddragere.

I det siste har platyene død en etter en. Det som kan observeres på fisken er at finnene legger seg inntil kroppen 1 - 2 dager før de dør.
På en av sverddragerne har det kommet en grå/hvit hinne på det ene øyet.
Er ikke noe utslett forøvrig på fiskene.

Fiskene ble kjøpt hos forhandler for ca 8-9 måneder siden, og har vært i dette karet i ca 6 av disse månedene.
Karet er forøvrig godt innkjørt (ca 1 år), og bytter ca 1/3 av vannet hver 10. dag.
Filteren renses kun ved ekstremt dårlig sirkulasjon, og da bare ved at svampen vris lett i vann tappet fra karet.

Noen som vet hva som feiler fisken mine?
Inaktiv bruker
Aqua2
Har et 60 liters akvarium hvor jeg har en håndfull platy (ca 8 igjen) og 4 sverddragere. I det siste har platyene død en etter en. Det som kan observeres på fisken er at finnene legger seg inntil kroppen 1 - 2 dager før de dør. På en av sverddragerne har det kommet en grå/hvit hinne på det ene øyet. Er ikke noe utslett forøvrig på fiskene. Fiskene ble kjøpt hos forhandler for ca 8-9 måneder siden, og har vært i dette karet i ca 6 av disse månedene. Karet er forøvrig godt innkjørt (ca 1 år), og bytter ca 1/3 av vannet hver 10. dag. Filteren renses kun ved ekstremt dårlig sirkulasjon, og da bare ved at svampen vris lett i vann tappet fra karet. Noen som vet hva som feiler fisken mine?

Les om sykdommer HER, håper du finner svar på spørsmålene der.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap