Mosquito problem

Jeg har stort problem med Mosquitos i karet mitt...har hatt det tidligere, men da bare fikk jeg akvariums butikken her i thailand til å renske akvariumet, for det var veldig skittent, siden jeg hadde hvert borte en stund. og pumpa var tett osv. men det burde jo være ett middel jeg kan bruke for å fjerne larvene og egga.. det tar helt av snart i karet. håper noen har noe tips. ps. dette er thailandsk mygg......
Dekkglass. Det hindrer myggen å komme til vannflaten og få lagt eggene sine. De avkappede hjørnene (fôringshull og ledningshull) tetter du med bomullsdott eller noe så ikke myggen kommer til. Bare å nappe vekk bomullen et øyeblikk når du skal mate.

Men... er det ikke bare bra for fiskene da, at det legges mygglarve-egg i akvariet? Levende mygglarver er jo super mat for fiskene!
Det forutsetter jo at du har fisk som spiser mygglarver da så klart, men det gjør jo "nesten alle" vanlige selskapsfisk; f.eks. levendefødere, tetraer, rasbora, danioer osv.
jeg skal teste det..takk!!

jeg har en som spiser mygg.. men resten er ciclider, så de er lite intr. virker det som.

men uansett er det alt for mye.. tar jeg av lokket, er stua fult av mosquitos.. så jeg skal høre med akvariumshappa om de har noe middel mot det, jeg regner med det. Ikke bare jeg som har det problemet vet jeg. Og spesielt her nede, er det jo ekstremt med mosquitos
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap