Fluval 2 plus innvendig filter ?

Jeg har fått beskjed om å bytte "svampen" inni filteret hver gang jeg bytter vann, men så leser jeg så mange steder at man bare skal skylle den ?
Er det kanskje forskjell på filtere da eller er det bare dyrebutikker som vil tjene mere penger ?

den skal bare skylles.
Skal heller ikke skylles masse.
Bare få vekk den verste guggen.

Kan vel bytte den 1 gang i året ca.

Pass på å skylle den i vann fra akvariet, eller i et hvert fall vann med samme temperatur. De bakteriene som har tilhold i filteret og som du vil beholde for enhver pris, er jo levende organismer og tåler neppe kaldt vann fra krana. Krystes lett for å få ut det verste grumset, men ikke renses helt.
Og hvis du allerede ikke har gjort det, så bør du modifisere filteret. Det gir større filtervolum og tiden mellom nødvendig rens øker vesentlig
Å så bra !
Takk for tips

Merkelig at de sier det i en dyrebutikk egentlig.. Greit å gi god opplæring på de ansatte kanskje
Craig
Å så bra ! Takk for tips :) Merkelig at de sier det i en dyrebutikk egentlig.. Greit å gi god opplæring på de ansatte kanskje ;)


De vil tjene penger ;o)

Først kjøper du ny filtersvamp, deretter må du kjøpe nye fisker fordi den nye svampen ikke har bakterier til å rense vannet, noe som ofte fører til fiskedød pga forgiftning.

Når du bytter vann, fyll ei bøtte med vann fra akvariet, skyll filtersvampen i dette, men ikke gnikk og gnu for mye. Sett filtersvampen på plass og fyll akvariet med rent vann igjen.
Tilfeldig bekjentskap
© Arild Magnussen
Reklame for plussmedlemskap