L144 som "skvetter"

Har en stor og fin L144 hann som har oppført seg som den skal en stund nå. men i dag så har den startet med og "skvette" når den ligger stille.. Noe den gjør hele tiden. Den har sluttet og svømme rundt og ligger på samme sted og skvetter. Har opplevd det før uten og finne ut av det. Verdier ligger på det som det bør være i følge infoen på fiske databasen. Håper på hjelp eller råd!
Hva mener du med at den skvetter?

Skvetter denav at du kommer?

Eller ligger den bare å rister(ser ut som at den hikker)?
Hikke er kanskje bedre og kalle det. Eller nyser.
har lest litt på forumet om sort rådasand og det er det jeg bruker i karret mitt.
Kan dette ha en sammenheng?


Ja det kan det faktisk. Jeg hadde også tenkt å kjøpe dette,men les nøye på posen dette er ikke ekte sand!!! Derfor er det ikke heller sikkert at det er helt trygt. Vis jeg hadde vært deg ville jeg ha byttet sand.

Vis du vil ha billig sand så kjøp på Biltema. Men vær veldig nøye å ta den som det står at kan brukes i akvarier. Har ikke numberet i hode akkurat så jeg kan ikke si hvilket numberet det er. Dessverre
hva med sand fra dyrebutikk? vanlig sjøsand, er dette trygt? er lang vei til nærmeste biltema for meg

hadde det vært en ide og medisinere fisken? og med evt hva da?

Viss du bor langt unna Biltema så er jo dyrebutikk de for noen best og det dyreste
Ja ja jeg kan i hvertfall garantere at sand fra dyrebutikk er helt 100% trykt. Husk at du selv må kunne se at det er sand.


Ps. har du prøvd å gnikke svart rådasand til fingeren dine?
Du kjenner at det er plast.
Den sorte rådasanda er fin te en ting, strøing. Endte med å bruke den te det i fjor :P
testet gnikkingen og det kjentes mere ut som glass. fisken "puster" utrolig raskt og ser ut som om den har panikk. Skulle jeg prøve medisinering av no slag?
Beste er å få den over til et annet akvarie med en annen bunnsubstrat for å se om den blir noe bedre av det.
ancistrusi
er lang vei til nærmeste biltema for meg :( hadde det vært en ide og medisinere fisken? og med evt hva da?


Du kan ikke medisinere fisken mot "hikke" eller dårlig sand!

Ser du bor i Oslo. Nærmeste Biltema, er ikke det på ALnabru i Oslo? Tror det ligger en der, vet ikke om de har flere i Oslo.

Kan det være lite oksygen i vannet ?
Da ble det biltema sand i dag. Snakket med noen som jobbet der og dem mente denne var trygg.

Oksygen skal det ikke være mangel på. Har sirkulasjons pumpe og innvendig som kjører på døgnet rundt.

husker at jeg så hannen og hunnen sloss natten før han "tok kvelden" kan det være noe der? hun er/var like stor som han, om ikke større. så ut som han fikk en skikkelig god dose juling av henne.
Alt før denne tid har han oppført som som han skal. Svømt rundt og ligget i huler.

akk..
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap