Scalare angriper!

Har idag kjøpt meg 2 stk Vf scalarer fra oslo city...

Den svære store scalaren jeg hadde fra før driver å jager/hakker de 2 andre nye...Hva bør jeg gjøre med dette?? Kan dette vare lenge?
Jeg hadde flyttet ut den store scalareen å satt den i et et annet kar en stund. For å så puttet den tilbake.
Vis ikke kan det være at du burde gjøre om innredningen. Så den store scalareen får noe annet å tenke på
Takk for at du svarte på mitt spørsmål, du!
Ja, de sa at jeg burde skru av lyset, innrede det på nytt og skru det på igjen.

Ser ikke ut som at dette funker...

Flere tips?
Hei

Ikke for og skremme deg altså, bare gi deg et lite OBS!

Jeg ville flyttet den eldste over i et annet akvarie så fort som mulig.

Jeg hadde samme problem selv for litt siden og det endte katastrofalt for di nyeste scalarene.
Og når han hadde gjort seg ferdig med dem så gikk han løs på resten av fiskene i akvarie.

Han ville plutselg ha plassen for seg selv.

Så da var jeg ikke sen med og flytte den over i et kar for seg selv til jeg fikk gitt den vekk til noen som har et mye større akvarie og hvor han ble den nye.
Hvordan skal jeg kvitte meg med den? Dette er også en svær VF scalare som jeg ikke har så lyst til å gi bort. DENNE SCALAREN HADDE KOSTET FLERE HUNDRE KRONER I DYREBUTIKKEN! Karet er 190 liter, og dyrega sa at jeg kunne ha en del scalarer....
Har forresten en annonse i rubrikk...
190 liter er i minste laget til skalarer, så da er det ikke så veldig rart at du får problemer med aggresjon. Jeg vet ikke hvem/hva "dyrega" er, men jeg ville nok ikke stolt så mye på noen som ga slike råd.

Du kan selge/gi skalaren bort privat, eller til en dyrebutikk hvis noen vil ha den.

Eventuelt kan du skaffe deg et ekstra og/eller større akvarium. Setter du fisken over i et annet akvarium i et par uker, vil den trolig være mindre aggressiv når den kommer tilbake.
:)
Hei ville bare gi deg et tips. prøv youtube.com så søker du på angelfish (behaviour)(mating) osv der får du mangen tipst til hva de egentøig gjør. jeg har selv hatt problemet flere ganger når jeg har utvidet min scalare sammling. mitt første møte me de var noe lignende det du forklarer. det ende med at jeg ga noen tilbake. bare for å finne ut at den egnetlig testet hverandre ut før de finner ut hvem som er godkjent som partner.

prøv det du lærer my ved å studere andres oppførsel.

Tilfeldig bekjentskap
© Harald Ebeltoft
Reklame for plussmedlemskap