Hjelp!! det er jo små sprekker i fødekaret

Hei!
Kjøpte fødekar til di 2 platy yngelen som jeg berget og dem er nede på bunnen,men det er jo små sprekker så dem kommer seg opp( Har ei til som skal føde og da kommer dem 2 små yngelen seg inn til henne for det er jo hull som dem kommer seg lett dit(((( Noen tips:????????? Skulle teipet den nedre delen på fødekare så dem ikke kommer seg opp,er d et alternativ??? Håper på svar snarest)
Jeg ville latt sprekkene burde være der. Når du putter den gravide platyen oppi der, må jo hennes yngel ha mulighet til å gjemme seg ned dit. Mest sansynelig vil den yngelen som allerede er der ungå voksne fisker. Men er de så "dumme" at dem stikker opp der er det ikke stort å gjøre. Du kan miste flere yngel på å tette det igjen, siden mora kan spise opp all den yngel hun føder.
Men etter ho andre har fått yngelen sin,kan man gjøre noe for å tette da?? Dem er jo så små så dem kommer seg lett på oversiden.. Di 2 som berget ifra den første som fødte har den ene sikkert kommet seg i akvariumet,for det er kun 1 yngel igjen oppi der(
De er veldig flinke til å gjemme seg. Men klart du kan tette det igjen etterpå. Bruk f. eks en gammel nylonstrømpe å tre rundt. Platy formere seg også hyppig, så at noen forsvinner gjør ikke så mye i lengden.. De blir fort mange. Men dette er kanskje de første du har? I så fall skjønner jeg det Jeg var også slik i starten. Men nå lar jeg bare naturen gå sin gang. Har likevel mange yngel som klarer seg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap