Pumpe?

hei har et akvarie på 180l å den pumpa som jeg fikk med når jeg kjøpte det (kjøpte det brukt) var den pumpen som fulgte med i det sette hu kjøpte den gangen . den er nå 2,5 år gammel å jeg synes det er lite sirkulasjon i forrhold til jeg ser i andre akvarium i butikker å hos en kompis som har et på 110 l så lurte på å bytte pumpe å lurte da på utvendig eller innvendig?
ossen type å hvor burde jeg kjøpe?

på forrhånd takk
Er du sikker på at den ikke bare trenger en rengjøring. Filtere blir fulle av gørr etter en tid, og trenger en liten rens i akvarievann.
Jeg synes utvendig filter er best når karene kommer over 100 liter. Det blir større filtervolum og plass til flere filterbakterier enn i et innvendig filter. Et utvendig filter tåler større belastnig, og det går lengre tid mellom hver rens.

Jeg halverer alltid produsentens anbefalinger på hvilken karstørrelse filteret passer til. Eheim PRO 32073 synes jeg passer, og i tillegg er det et veldig bra filter

Et billigere alternativ.
Ha vaska det godt men ikke noe bedre da så spørs om jeg ikke må investere i et nytt når lønninga kommer takk for hjelp da går jeg for utvendig
Inaktiv bruker
Filteret skal ikke vaskes godt...
Prøv heller og gjør ren impelleren.
Tilfeldig bekjentskap
© Kenneth Olsen
Reklame for plussmedlemskap