Jewel foringsautomat

I mårra tar vi to ukers juleferie og jeg har kjøpt en foringsautomat til 180 literen min! Men jeg skjønner ikke helt hvordan den fungerer og hvor mye mat jeg skal ha oppi! Noen som kan forklare det på en lett måte?
Hei

Det første jeg ville gjort var å finne en bruksanvisning på nett iallefall.. hvis det ikke fulgte med.

Vil tro att det er litt vanskelig for folk her å vite hvordan den virker, hvis det finnes flere modeller av den?

Jeg vet ikke om det er flere varianter, men jeg har en eheim som jeg fikk med akvarium og dermed ikke manual, men fant på nett etter litt leting

Frode

Kanskje denne : http://www.juwel-aquarium.de/data/Pdf/GBW-BioFlow/en/Futterautomat.pdf
ja jeg har funnet på nett.. men det var så dårlig forklart.. skjønner liksom at jeg skal åpne å ha oppi mat, men skjønner ikke hvordan den fungerer
Inaktiv bruker
Den aktiveres med utgangspunkt i tidspunkt når du setter i batteriene, og så gir den mat hver 12. eller 24 time ut fra det tidspunktet, avhengig av hvilken innstilling du setter på (1 eller 2 foringer hver dag). Så legger du i for og setter den på. Ville nok prøvd ut noen dager før du drar på ferie, slik at du ser at den forer når det passer deg og i passe mengde. Har selv en slik og den sto på da vi var borte i 3 uker i sommer, funket fint.
Silly Lilly
Den aktiveres med utgangspunkt i tidspunkt når du setter i batteriene, og så gir den mat hver 12. eller 24 time ut fra det tidspunktet, avhengig av hvilken innstilling du setter på (1 eller 2 foringer hver dag). Så legger du i for og setter den på. Ville nok prøvd ut noen dager før du drar på ferie, slik at du ser at den forer når det passer deg og i passe mengde. Har selv en slik og den sto på da vi var borte i 3 uker i sommer, funket fint.

Takk for svar =) Har testet litt ut nå, og den funker fint.. men kan jeg ha oppi både tablett og flak eller blir det bare tull ?
Har du i tabletter så må du åpne nokså mye opp på for mengde innstillingen for at det skal komme noen tabletter ut, så da blir det kanskje overforing.

Så jeg må bare oppfordre deg til å leke med maten. Sett deg ned og test.
Tilfeldig bekjentskap
© Frosken
Reklame for plussmedlemskap