Hvilke fisk passer sammen?

Hei!
Skal ha noen flere fisker i akvariet tenkte jeg. Fra før av har jeg: 5x pansermaller, 4x neon tetra, 5x dronningrasbora, 1x MacMasters dvergciklide , 3guppy i en 60 liter (Skal snart oppgradere til 180 liter).
Har lyst på kampfisk, vil en slik fisk passe sammen med en macMasters og guppy?

Forslag til andre fisk jeg kan ha?
Akvariet ditt er fullt allerede, etter min mening. 18 fisk og bare 60 liter.
ikke kjøp flere fisk før du har fått større kar. og da ville jeg heller fylt på med cory så du får en srørre stim. samt neontetra så du får i allefall 10 stk.

macmastern ville jeg ha beholdt i 60 litern og kjøpt to damer hvis du har en hann, eller en hann og hufisk hvis du har hufisk. disse lever i et harem.

kampfisk hadde jeg ikke putta oppi mixen der. guppyen kan den drepe siden disse har slør. macmastern, tetraene kan spise opp finnene til kampfisken.

takker for svar. Virker som folk har ulik oppfatning over hvor mange fisk som skal være i en 60 liter. Noen sier 10, andre sier helt opp til 40, helt avhengig av størrelsen.
Det er verdt å nevne at all fisken bortsett fra cikliden er relativt små.

Uansett, får kjøpe litt fler tetra.
Ja det er litt forvirring av fisk som går i en 60 liter ja. Selvom fisken er liten så trenger de faktisk plass. Tetraer liker svømmeplass så når du får et større kar så er en stor stim neontetra veldig fint.

I 60 litern min bor det 4 fisker til sammenligning. Og jeg syns det er nok fisker i en 60 liter.

Da har jeg ingen større fisker heller.

i 200 litern min har jeg ca 20 fisker. og da er 10 av de en tetrasort. Og den er litt overbefolket så jeg prøver akkurat nå å selge 5 av de.
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Bruun
Reklame for plussmedlemskap