Trenger hjelp med filterpumpe (fort?)

HAr nettopp kjøpt meg nytt akvarie og utvendig filterpumpe. HAr tenkt å "kickstarte" akvariet med å ta filterslam blandet med akvarievann og helle det i den utvendige pumpen. PRoblemet er at jeg ikke vet hvor jeg skal helle filterslammet!

Filteret er et utvengid eheim. Øverst i filteret et det blått filter, under det er det hvitt, under der igjen ser det ut til å være noen (en kasse) runde porøse kuler, under der igjen ser det ut til å være noen firkanter med kull og helt på bunnen er det noen runde plast-ting. Her er en illustrasjon: http://tinyurl.com/bptx7xw

Skal jeg helle filterguggen i toppen av filteret (hvor det blå er) eller skal jeg løfte opp dette lokket og helle det ned til de andre tingene?

Hvilken modell er det du har? Det er vel kun de aller nyeste modellene som har det lokket med blå filtersvampskive på toppen, tror jeg...

Jeg ville tatt vekk det øverste lokket der den blå skiven ligger, og tømt filtergørra nedi tønnen. Det blander seg uansett, så alt i tønna "bades" i filtergørr. Så er det bare å smekke på lokket og sette igang filterpumpen så fort som mulig. Det er levende bakterier, så det tåler ikke stå stille særlig lenge.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap