Scalare oppdrett, fjerne foreldrene??

hei hei=)
har et scalare par som jeg endeli har fått yngel av ( har blitt egg mange ganger, men aldri fått di til å holde seg uspist lenge nokk til å klekke)
nå står foreldrene å ynglet i eget akvarie på ca 100 liter ( vet det er i minste laget...)
hvor lenge burde foreldrene være sammen med ynglet før jeg setter di tilbake i det vanlige akvariet?
er vell ca 1 uke siden di ble frittsvømmende
Jeg tror du kan flytte dem nå. Noen skalare-drettere skiller dem jo allerede mens yngelen er egg.
Scalareparet kan godt være sammen med yngelen sin så lenge de ser ut til å ta foreldrepliktene sine alvorlig. Nå husker jeg ikke hvor lenge jeg hadde foreldrene der, men det var minst et par uker tror jeg (yngelen begynte og få ryggfinner og sånn)

Det er bra at yngelen blir preget av foreldrene en stund, for da øker det sjansene for at yngelen selv blir gode foreldre en vakker dag.
Trenden med å ta eggene fra foreldrene og aldri la de få utøve foreldrepliktene sine og passe avkommet, har dessverre gitt fler og fler udugelige scalarer som bare spiser sine egne egg og yngel, istedenfor å passe dem. De har aldri blitt preget av sine egne foreldre, og blir derfor dårlige foreldre som voksne selv.

takk for svarene=)
jeg skulle vell egentli tatt di ut igår, får i morgest når jeg sto opp var alt ynglet borte...:S
men di har jo aldri fått yngel før (bare egg) så di trenger vist litt trening=)
Tilfeldig bekjentskap
© Simen
Reklame for plussmedlemskap