Litt uklart vann i akvariet + kickstart av filter

Hei!
Kjøpte meg nytt akvarie på ca 200 liter for 3 dager siden. Sanden er fra biltema, jeg vasket ikke sanden spesielt bra - da det var svært vanskelig pga de fine sandkornene.
Jeg har ca 30kg med sand på bunnen av akvariet. Siden jeg ikke fikk vasket sanden skikkelig, har dette resultert i noe uklart vann i akvariet. Jeg kan fint se gjennom akvariet, men jeg er ute etter tilnærmet helt klart vann.

Av pumpe har jeg en utvendig eheim pro 3 som filtrerer vannet i akvariet 5 ganger i timen (1000l) og den er beregnet til akvarie som er over dobbelt så stort som det jeg har. sååå.. Skulle jo trodd at den skulle fått vannet i akvariet helt klart på 3 dager?

Hva ellers kan jeg gjøre? Jeg har noen innvendige filter liggende (innvendig), men de er beregnet på små akvariet (60l).

Så var det, det siste spørsmålet:
Jeg har kickstartet det nye akvariet og pumpen med filtergugge fra den allerede innkjørte 60literen (har 17 fisk av varierende størrelse i denne)
hvor mange fisk er safe å ha i 200 literen?
For tiden har jeg: 2 ghost - fish, 4 scalare og 1 ciklide.
Ville ikke økt bestanden på et par uker.
La det gå seg til litt, før du øker bestanden gradvis.

Sanden vil nok legge seg etterhvert.
Kan det være at du har kjøpt feil type biltema-sand? De har nemlig 2 forskjellige korn-størrelse. Du skal ha den med serienr som slutter på 25

Sand Biltema
Inaktiv bruker
Jeg bruker begge typene, ingen av den grumser. Bare den første dagen.
Takker for svar i tråden. Jeg har kjøpt den typen som er beregnet for akvarie (Står på pakken)
Tilfeldig bekjentskap
© Regin Kvittem
Reklame for plussmedlemskap