L144 med brune unger???

I sommer kjøpte jeg 10 stk L144,2 av dem er nå kjønnsmodne og har fått yngel,men de er brune!!Det her må jo være feil,kan det ha vært at det paret kommer fra foreldre som er gule og brune altså ikke en "ren" stamme??
En ren stamme finnes ikke av "L144". Er yngelen helt brun, eller har den brune flekker?
Jeg regnet med at når begge forelderene er gule ville dette gi gule unger? Ungene er helt brune.
kan være albino ancistrus foreldre du har?
har du bilde av foreldre og yngel?

tror at selv de mest "renavlet" L144 kan få brune(vanlig ancistrusfarget) yngel :S
Har ikke bilde av dem akkurat nå,det er ikke albinoer,de har en fin gulfarge.Skal få lagt ut noen bilder av dem senere.Da de lå i hulen var de nemlig helt gule alle sammen,det var først etter att de kom ut av hulen og hadde vært ute noen dager at de ble brune.Merkelig..
Albino ancistruser har røde/gule øyne, mens l144 har blåe øyne.
Hej
hej åsen farge er det på øynene på de.. det kan gjøre saken enklere og forklare!. driver med L144 selv men yngelen der er gule så det holder : )..

driver med et prosjekt nå!. og se hva jeg får når jeg krysser red/rot med en L144
Dan a
Albino ancistruser har røde/gule øyne, mens l144 har blåe øyne.

fleste L144 har vel sorte øyer? Eller er jeg farge blind. Mine har iallefall sorte. Legg gjerne ut et bilde av dine L144 med BLÅ øyne....
LOFFA
[QUOTE=Dan a]Albino ancistruser har røde/gule øyne, mens l144 har blåe øyne.

fleste L144 har vel sorte øyer? Eller er jeg farge blind. Mine har iallefall sorte. Legg gjerne ut et bilde av dine L144 med BLÅ øyne....

Sånn jeg har forstått det så var den kun den ene "renrasede L-144" som hadde blå øyne, og resten av L-144 har sorte. -Mine har iallefall også sorte øyne.
LOFFA
[QUOTE=Dan a]Albino ancistruser har røde/gule øyne, mens l144 har blåe øyne.

Alle 7 L144 jeg har hatt har blå øyne, men ser jo at andre har med sorte også.

Håper du får tatt et bilde av foreldrene og evt. de brune barna, ble nysgjerrig på de
Har et kull for første gang her nå, men alle de er gule.
Alle ynglene, 15 stk er brune!
Alle ynglene til mitt gule L144 par (med sorte øyne) er brune over hele kroppen!

Hva kan dette være for noe? Har i samme kar også en annen vanlig brun ancistrus, men har aldri sett den i nærheten av faren til ynglene. Kun sett han og den andre gule sammen i lek.

Antar du ikke sitter å ser inn i karet ditt 24/7?

Går ofte slik når en blander forskjellige ancistrus. Skal du selge disse videre, ynglene mener jeg, bør du informere kjøpere om at dette er blandings yngler og at de ikke er "rene"
LOFFA
Antar du ikke sitter å ser inn i karet ditt 24/7? Går ofte slik når en blander forskjellige ancistrus. Skal du selge disse videre, ynglene mener jeg, bør du informere kjøpere om at dette er blandings yngler og at de ikke er "rene"

He he... Nei, gjør jo ikke det.. Kjøpte karet for ett par mnd siden med fiskene i.
Har ikke så mye peiling på fisk. Trodde vel at det var forskjellige arter og at de dermed ikke ville få yngel med andre enn sin type. Der tok jeg feil, gitt...

Syns at noen er lysere enn andre. De er jo ennå små, så får se etter hvert.
Tror jeg får ta ut den vanlige brune, og se om det blir noe rene gule..
Hm... Jeg bryr meg egentlig ikke om de er rene eller ei. Skal ikke selge de som rene L144. Han som hadde karet før meg sa at han aldri trodde det kom til å bli noen yngler av disse, siden det hadde gått lang tid uten.

Morro læll.. Det betyr vel at de trives hos meg da? He he..
At fisk, eller andre dyr for den saks skyld formerer seg betyr ikke at de trives. Dette er noe mange tror, men som ikke er fakta. Driver selv med apistogramma, og apistogramma kjennere antar jeg sier ah og nikker kjennende på hodet når jeg nevnter Tom C. Mao godt kjent. Han fortalte meg at noen Tyskere hadde hentet noen apistogramma hos han. På vei hjem til tyskland kunne den nye eieren fortelle på mail senere at de hadde lagt egg i posen på vei hjem. Etter ditt utsagn skulle dem da kanskje trives i frakt posen. Tror neppe det.

Tror nok fisk kan formere seg kraftig selv i kummelige forhold, ja det gjør vel også vi mennesker =) Gøy er det iallfall når en får frem yngler =) Lykke til med dem

LOFFA
At fisk, eller andre dyr for den saks skyld formerer seg betyr ikke at de trives. Dette er noe mange tror, men som ikke er fakta. Driver selv med apistogramma, og apistogramma kjennere antar jeg sier ah og nikker kjennende på hodet når jeg nevnter Tom C. Mao godt kjent. Han fortalte meg at noen Tyskere hadde hentet noen apistogramma hos han. På vei hjem til tyskland kunne den nye eieren fortelle på mail senere at de hadde lagt egg i posen på vei hjem. Etter ditt utsagn skulle dem da kanskje trives i frakt posen. Tror neppe det. Tror nok fisk kan formere seg kraftig selv i kummelige forhold, ja det gjør vel også vi mennesker =) Gøy er det iallfall når en får frem yngler =) Lykke til med dem

Takker!
Ja, det er faktisk godt mulig at apistogrammaene trivdes i den posen, i gjerningsøyeblikket

Men husk, alle Apistogramma-artene leker i huler, vanligvis under steiner eller i hull i sunkne trær.
De trodde vel at de var inne i en liten hule, peisa på, og vips, egg i posen.. Trivelig

Tror nok jeg kjenner nok til apistogramma. Har hatt ca 35 arter og lokasjoner av dem og har i dag 23 arter fordelt på 30+ kar =)
LOFFA
Tror nok jeg kjenner nok til apistogramma. Har hatt ca 35 arter og lokasjoner av dem og har i dag 23 arter fordelt på 30+ kar =)

Såpass! Skal ikke si deg imot når det gjelder de, nei.

De hadde sikkert passet godt hos meg, siden vi har veldig bløtt vann fra springen her.
Men, er det ikke vanskelig med PH verdiene til disse?
Hva skal den være på?
Brønnvannet her er nettopp grunnen til at jeg stort sett holder apistogramma. PH på brønnvannet er 6,2 og med røtter og eikeblader (catappa kan også brukes) holder karene mine en pH på mellom 5 og 5,5 hovedsaklig. For å få en svak overvekt av huer på avkom holder jeg 25c. En av få typer fisk en faktisk kan holde kontroll på hva en vil ha av kjønn. Funker ikke hver gang men holder en grei turnus på det
Er
LOFFA
Brønnvannet her er nettopp grunnen til at jeg stort sett holder apistogramma. PH på brønnvannet er 6,2 og med røtter og eikeblader (catappa kan også brukes) holder karene mine en pH på mellom 5 og 5,5 hovedsaklig. For å få en svak overvekt av huer på avkom holder jeg 25c. En av få typer fisk en faktisk kan holde kontroll på hva en vil ha av kjønn. Funker ikke hver gang men holder en grei turnus på det

Ja, det er viktig å tenke på hva slags vann man har FØR man anskaffer seg fisker.
Blir litt lettere da. Du er jo kjempe heldig som har brønnvann. Stort utvalg av "uvanlige" fisker å velge mellom? Er det ikke?

Jeg har 2 Trådmaller jeg vil ha bort. De synes jo bare tidlig på morgenen og seint på kvelden og tar kverken på alt under 3 cm!.. Vil ha en stor stim med Kardinaltetra. De har så fin blå farge. Og med blått nattlys er de fantastiske å se på, når de gløder neon.

Er det bra eller dårlig å mate fiskene bare annenhver dag? Det gjorde forrige eier. Jeg mater de morgen og ettermiddag, hver dag. Man klare jo ikke la vær, siden de er så flinke til å tigge! Praktbotiaene spesielt! Herlige fisker!
De vinker med finnene til deg på glasset! Svømmer opp og ned, for å gi tegn til at lokket må åpnes! Ha ha... Hadde aldri trodd at fisk ha sånn personlighet!

Og for ikke å snakke om den Papegøyefisken! Den greier å kommunisere med meg om hvordan den vil ha det i akvariet. Har jeg hånda nedi vannet så dytter den bort i planter den vil ha flyttet på! Da blir den fornøyd! Huffamei, er jeg gal eller??
He he.. I LIKE IT !

Galskapen tar fort over lol At fisk også har sine egenskaper og måte å være på er sikkert og er blir faktisk "glad" i dem. Minner meg faktisk på at jeg burde oppdatere tråden min litt med blant annet litt bilder

Hva angår foring er det opp og ned hva dem forer med og hvor ofte. Voksen fisk blir her foret 1x om dagen med en forings fri dag i uken i snitt. De gjør ikke noe av å være uten maten en dag inni mellom.

Om du har intresse for apistogramma har jeg en apistogruppe jeg driver på FB. Faktisk største apistogruppa på FB med 1100 medlemmer. Her er en link om du vil se mer =)

Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap