Sand til corydoras

satt og tenkte litt på dette emnet, er sanden min liten nok til corydoras. Det er sand jeg har tatt fra sement-sanden til faren min,er sandkorn men også små steiner blandet. fikk 5 corydoras sterbai i går på rundt 4cm lange, og det ser ut som dei trivest med sanden.

spørsmålet er: burde jeg skifte til mindre sand, eller er dette bra nok?.
Det der er ikke C.sterbai! Det er C.trilineatus

Den sanden ser egentlig helt "allright" ut, men det var noen spisse steiner der.
Jeg tror nok du burde skifte til tynnere sand.. Ser at det er litt spisse steiner der, og det er det som ikke er bra.. De kan i verste fall møste bartene. Er ikke helt sikker på om du må skifte til tynnere sand.. Men jeg tror det
På bildet er det bilde av min grus, men må skifte til tynn sand fordi jeg har maller (albino) som kan miste bartene.. ;s
wow, mangt hva butikkfolk sier:p
vil egentlig skifte, men skifta for ett halvt år siden og det tok litt tid, så viss det ikke er nødvendigt så tror jeg dropper det.
takk for svar
Går sikkert bra. Men jeg ville ha skiftet det om jeg var deg for sikkerhets skyld..
Og alle fisker liker tynn sand, da er det flere som ikke liker grus.. ;s
Hei

Når det gjelder sand. Så er det sånn at jo finere jo bedre.

Og jeg satt og tittet på bilde av Cory`en. I mine øyne så ser det ut til og være Corydoras julii.

God jul
Det som kan være litt "farlig" er at coryer "spiser" sand, også blåser de det ut mellom gjellene. Og hvis sanden er for stor eller skarp så fungerer ikke dette så godt
Dersom du gnir sanden i hånden og kjenner at det rasper og gir deg små kutt i hånden, bør sanden skiftes. Ellers ville jeg ikke stresse ved den.Trilineatusen klarer å unngå det som blir for stort.
takk for alle svar
har nettop hentet fin sand fra elva, og skal bytte om noen dager, men ikke på julaften.
God jul til dere alle.
Tilfeldig bekjentskap
© Geir Kristiansen
Reklame for plussmedlemskap