Varmekolbe?

Hei, jeg skal kjøpe meg Aqua Box, og lurer derfor på om den har noe varmesystem slik at jeg kan ha hvilke somhelst fisker, eller om det burde være noen som tåler kulde?
kampfisk? Kanskje den kan være uten en varmekolbe. Romtemperatur ligger på 25 grader og da vil ikke vannet gå under den temperaturen.

Kampfisk ?
Slørhale? er ikke sikker på om disse gjør det men en kampfisk kan leve i et glass..

spørr litt i dyrebutikken om hvilken fisk du kan ha uten en varmekolde og som tåler litt kulde eller så kan du fiske opp en fisk fra en innsjø :O som du kan ha i et 200l akvarium, men fisken må være ganske liten. og ikke en torsk!

jeg tenkte jeg skulle lage et akvarium på 1600 l, og vannet som er i den kan gå igjennom et kjøleskap på en måte vist du forstår for å få temperaturen på 4 grader eller 10, sånn det er i en innsjø.

Sive Huser
Hei, jeg skal kjøpe meg Aqua Box, og lurer derfor på om den har noe varmesystem slik at jeg kan ha hvilke somhelst fisker, eller om det burde være noen som tåler kulde?


I en aquabox kan du ikke ha fisker. Den er for liten til det. Men det er masse kule reker du kan ha i den.
best hun kanskje spør i butikken hva de syns, men det er mange kule reker og ! men de er så kjedelige :O men en kampfisk kan jo leve i en sånn ?
Inaktiv bruker
adnamA
kampfisk? Kanskje den kan være uten en varmekolbe. Romtemperatur ligger på 25 grader og da vil ikke vannet gå under den temperaturen. :) Kampfisk ? Slørhale? er ikke sikker på om disse gjør det men en kampfisk kan leve i et glass.. spørr litt i dyrebutikken om hvilken fisk du kan ha uten en varmekolde og som tåler litt kulde eller så kan du fiske opp en fisk fra en innsjø :O som du kan ha i et 200l akvarium, men fisken må være ganske liten. og ikke en torsk! jeg tenkte jeg skulle lage et akvarium på 1600 l, og vannet som er i den kan gå igjennom et kjøleskap på en måte vist du forstår for å få temperaturen på 4 grader eller 10, sånn det er i en innsjø. :D
man kan IKKE ha kampfisker og slørhaler i aquabox. Kampfisk skal ha ca 60l og slørhaler 200l pluss.
adnamA
best hun kanskje spør i butikken hva de syns, men det er mange kule reker og ! men de er så kjedelige :O men en kampfisk kan jo leve i en sånn ?


Det skal mye til om hun får bedre svar i butikken enn her. Er mange, og jeg i blandt dem, som har veldig dårlig erfaringer med folk i dyrebutikker. Og en kampfisk bør ha minst 60 liters kar å boltre seg på.
Inaktiv bruker
adnamA
best hun kanskje spør i butikken hva de syns, men det er mange kule reker og ! men de er så kjedelige :O men en kampfisk kan jo leve i en sånn ?

Selv om du ser at de i dyrebutikkene putter kampfisker i små beger, betyr det ikke at de har det bra der. De i dyrebutikkene lever av og selge fisk og dyr. Ikke av og fortelle hva man ikke burde gjøre.
adnamA
kampfisk? Kanskje den kan være uten en varmekolbe. Romtemperatur ligger på 25 grader og da vil ikke vannet gå under den temperaturen. :) Kampfisk ? Slørhale? er ikke sikker på om disse gjør det men en kampfisk kan leve i et glass..


Med all respekt !! Ingen av de du nevner kan leve i et glass. Sjekk fiskebasen så skjønner du hvorfor !!
Malawifan
[QUOTE=adnamA]kampfisk? Kanskje den kan være uten en varmekolbe. Romtemperatur ligger på 25 grader og da vil ikke vannet gå under den temperaturen. :) Kampfisk ? Slørhale? er ikke sikker på om disse gjør det men en kampfisk kan leve i et glass..


Med all respekt !! Ingen av de du nevner kan leve i et glass. Sjekk fiskebasen så skjønner du hvorfor !!


jeg sa feil fisk !! sorry.....
Her er en oversikt over fisker som kan gå i en 25 liters:
http://akvaforum.no/search.cfm?search=fish&family_id=&Fresh=1&size_from=1&size_to=100&difficulty=&gh_from=0&gh_to=50&ph_from=5&ph_to=9&temp_min=10&temp_max=35&tsizefl=20&tsizetl=20&tsizefcm=40&tsizetcm=300

Her er en oversikt over snegler /reker som passer i en 25 liters.


Du bør absolutt ha en varmekolbe for å holde stabil temperatur.
Her er den med fisk(linken ble ikke med i forrige innlegg)
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap