Strøm

bare lurte på om hvor lenge et akvarium kan stå uten pumpe.
har ikke hatt strøm på mange timer så er litt bekymret.
Er nok veldig variabelt, også avhengig av hvor godt innkjørt filteret er blant annet! Har hos meg opplevd at karet har vært uten strøm i 12 timer, og det har gått bra, mens andre har opplevd problemer før den tid. Det som er viktig er at du følger nitritt (evt amoniakk) de neste dagene, og er beredt til daglige vanbytter dersom du får problemer!
Ellers gir "530" gode råd for og ta vare på filterbakteriene i tråden "uten strøm i 12 timer
Lykke til, håper det går bra!
MVH Pål
Her var strømmen borte i 3 timer i natt og opplevde at mine corydoras green laser ble helt oransje og at neontetraene mistet farge... så var nok på hengende håret! puh
vi mistet strømmen kl 01.00 natt til mandag og fikk den igjen nå kl 20.30 mandag kveld
Var uten strøm i 10 timer i 16 kar her uten at jeg mistet annet enn veldig små acara yngel. Apistogramma, større ciklider og ancistrus klarte seg bra. Vannbytter i di fleste kar for sikkerhets skyld
Inaktiv bruker
Linda1980
Her var strømmen borte i 3 timer i natt og opplevde at mine corydoras green laser ble helt oransje og at neontetraene mistet farge... så var nok på hengende håret! puh


Fisker mister som regel fargene når lyset er av.
Spock
[QUOTE=Linda1980]Her var strømmen borte i 3 timer i natt og opplevde at mine corydoras green laser ble helt oransje og at neontetraene mistet farge... så var nok på hengende håret! puh


Fisker mister som regel fargene når lyset er av.

Ikke på den måten der nei....
Er veldig glad for at vi ikke har mistet strømmen her (bank i bordet) for det ville vært katastofe for saltvannskaret. Har opplevd det en gang før og mistet alt av fisk og sjøhester
Dette er mitt mareritt ,å miste strømmen ,burde nok innvestert i et aggregat , men det var de pengene da . Vinner jeg i lotto så er det noe som kommer først i hus.
Ferskvannskarene tror jeg nok jeg skulle klart å berge, men saltvannskaret er det myye verre med. Unner ingen å miste strømmen over lang tid og ønsker dere lykke til dere som har mistet den ,krysser fingrene for dere .
Inaktiv bruker
Sølvi Gullaksen
Er veldig glad for at vi ikke har mistet strømmen her (bank i bordet) for det ville vært katastofe for saltvannskaret. Har opplevd det en gang før og mistet alt av fisk og sjøhester :( Dette er mitt mareritt ,å miste strømmen ,burde nok innvestert i et aggregat , men det var de pengene da . Vinner jeg i lotto så er det noe som kommer først i hus. Ferskvannskarene tror jeg nok jeg skulle klart å berge, men saltvannskaret er det myye verre med. Unner ingen å miste strømmen over lang tid og ønsker dere lykke til dere som har mistet den ,krysser fingrene for dere .

Finnes mange billige og bra aggregat som lett drar et saltvannsakvarium.
Bare regn ut hvor mye strøm som dras så kjøper du et etter det Større er bra.
Trist og høre om tidligere saltvanns akvarium. Bra det ikke ble strømstans hos deg.
Tilfeldig bekjentskap
© Frank Falcone
Reklame for plussmedlemskap