Innkjøring med guffe - hvor i pumpen putter jeg den?

Hei alle dere guruer i faget
Mitt nye 125 liters juval rio står i stuen og venter på å fylles med sand, planter og vann så fort butikkene åpner i morgen. Har nedtelling.

På torsdag kommer naboen hjem og de har lovet med guffe fra pumpen sin. Men hvor putter jeg den?

Jeg har en Bioflow pumpe (se bilde) og den har en hel rekke med ulike filtermateriale. Hvis noen har tid til å se på bildet og fortelle meg hvor "guffen" skal så blir jeg veldig takknemlig, har ikke lyst til å ødelegge noe før jeg engang har begynt...

Tenkte fylle karet med sand (Biltema), planter og vann i morgen og så guffe på fredag (tenker naboen vil pakke ut først, før jeg "tvinger" dem til å begynne å grave i den skitne pumpen sin). Er det ok?

I morgen kjøper jeg etter planen sand, planter, dråpetester, dråpeteller og salmi. Er det andre ting jeg trenger for å regulere vannkvaliteten, eller vil den gå seg til hvis jeg bare er tålmodig i en måneds tid?

Pass på at vannet er normal fisketemp før du putter guffa oppi. Hvis ikke dør bakteriene.

Du kan helle guffa over svampene. Eller som jeg pleier: ta guffa i en ren bolle og legg svampene oppi. Det ene er vel like bra som det andre.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap