Butikk i oslo?

Hei
Har vært innom flere butikker i Oslo, men siden jeg vet så lite selv så vet jeg ikke hvem jeg kan stole på. Regner med at et første sjekkpunkt er om akvariene ser ok ut, men bortsett fra det så tar jeg gjerne imot tips.

Hvor får man hjelp som man kan stole på i Oslo?
Tam Alna er en butikk jeg har handlet en del i og vært fornøyd Har inntrykk av at de har god kunnskap om det de driver med.
Dyrego på Oslo City er en bra butikk!
Oslo Zoosenter har mye utvalg av fisk, men kunnskapen er nok ikke alltid på topp (iallefall ikke når jeg har spurt...). Men verdt et besøk!
Aquamanias på Kløfta er og en bra butikk med mye kunnskap!!
MVH Pål
Takk for svar. Var på dyrego på Sandvika storsenter i går, og der var det ikke mye fornuftig hjelp å få.
Dyrego Oslo city er en helt annen sak
På oslo city har de fisk av god kvalitet, og masse VF fisk!!

Annbefales sterkt!
Dyrego på toppen av Oslo City er kjempebra, der jobber det kunnskapsrike folk.
På liertoppen, like utenfor asker, ca 30 min fra oslo har de en veldig fin akvarie-avdeling, og de som jobber der gir deg gode tips, og er veldig kunskapsrike. de gir deg også sin mening om de forskjellige fisker osv.
Jan Holt på Bislett synes jeg er den beste butikken i Oslo, men det er ingen spesielt stor butikk. Kunnskapsnivået der er det høyeste jeg har vært borti i Oslo, og de er meget hyggelige og hjelpsomme. Det er er jeg legger igjen mesteparten av mine penger, men nå driver jeg med saltvann, så da har jeg litt færre butikker å velge mellom.
Kommer jo også en del an på hva slags kunnskap du er ute etter Da jeg var nybegynner spurte jeg om alle spørsmål her på forumet, da jeg ikke tok sjansen på å få dårlig informasjon i dyrebutikk. Så dro jeg kun til dyrebutikken for å handle, eller handlet det jeg trengte på nett
Jan Holt er veldig bra for saltvannsentusiaster, godt utdannete folk som jobber der. Lenge siden jeg var der, men da hadde de litt ferskvannsfisk. En del sjeldnere arter du ikke fant andre steder.

Akvariemagasinet på Løren er noe for seg selv i størrelse og utvalg. En opplevelse å besøke de. Jeg finner de dyre på fisk selv om kvaliteten er jevnt over høy. Har kjøpt planter der som slettes ikke var for dyre og var av utmerket kvalitet. De kan være litt stresset og litt lite imøtekommende de som jobber der, har jeg hørt. Men jeg har fått gode svar på det jeg har spurt om.

Har besøkt Tam Alna en del, og noen av de som jobber i fiskeavdelingen er flinke. De tar inn mye fisk om gangen, så av og til kan de slite med sykdom. De fører mange interessante arter, ikke bare standard nybegynnerfisk. Det er verdt besøket å se den store tanken de har der. 3-4 m dyp.

Akvariegutta / Dahls Dyrerike i Moss er også en butikk som må nevnes. De har nylig flyttet og fått digre lokaler i kjelleren. De skaffer spesiell fisk om du vil ha det.

Som nybegynner finner du mye god informasjon her på forumet.
Jeg har sluttet å spørre i butikkene da svarene du får _kan_ være ok, men også helt på jordet.
Takk for svar alle sammen! Jeg endte opp med å kjøpe mine første fisker på buddy på Cc vest. Veldig rent og pent, men dyrt og jeg er litt usikker på kompetansen siden de sa en del som var det motsatte jeg har lært her.
Som en annen også nevner vil jeg trekke fram Jan Holt. En butikk du kan komme inn og diskutere og få god hjelp. Legger igjen pengene mine der! Også vært noen turer innom akvariemagasinet på Løren, men er ite imponert over flertallet av de som arbeider der. Ikke pga kompetansen, men mangelen på serviceinnstilling og enkeltes måte og snakke med kunder på.
fiskereinert
Har besøkt Tam Alna en del, og noen av de som jobber i fiskeavdelingen er flinke. De tar inn mye fisk om gangen, så av og til kan de slite med sykdom. De fører mange interessante arter, ikke bare standard nybegynnerfisk. Det er verdt besøket å se den store tanken de har der. 3-4 m dyp.

Var innom Tam Alna for et par dager siden og synes butikken og ikke minst utvalget av fisk fremstod enda bedre enn sist. Jeg fikk veldig bra service i fiskeavdelingen og endte opp med å kjøpe 4 nicaraguaciklider. Jeg har hatt lyst på denne fisken en stund nå, og når de kostet kun 79 kr stykket var det bare å slå til. Fiskene er i finfin form og stortrives. 3 stk på en 5 cm og en på 8 cm. Blir spennende å se om det blir et par ut av dette. Jeg har tid til å vente på at fiskene vokser, -må ikke ha fullvoksen fisk med en gang.

Den store tanken er ca. 3 m høy. De har nylig fått inn en gjeng digre papegøyeciklider (30 cm) og en del andre sør-/mellom-amerikanere i den tanken, så det er fascinerende å stå der og kikke....

Var forøvrig innom Akvariemagasinet og fant en gjeng Nicaraguaciklider der. De var en del større enn de jeg kjøpte på Alna, men langt fra utvokste. Da det ikke stod pris på karet, spurte jeg. 380 kr fisken. Da selgeren oppdaget at to av fiskene jeg var interessert i hadde funnet hverandre og grov i grusen sammen fikk jeg beskjed om at prisen for lekspar var 1.200 kr. Det var litt utenfor hva jeg kunne betale, så jeg takket pent for meg og dro uten å ha kjøpt noe.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap