Syk botia

er det noen som har Maracyn 1(mot gram-positive bakterier) og Maracyn 2 (mot gram-negative). og Flubenol eller Praziquantel til salgs syke tynne botiar
Kansje den blir frisk
huff og huff botian min lå på bunnen men pustet, fikk medesiner i dag esha 2000 og esha exit, håper dette går bra. puttet botian i plante akvarit på 16l og medisenert alle karrene da jeg har fått Hvit prikk nå er det bare å håpe.
Den døde
desverre den døde men jeg har 3 igjen
Gratulerer med ny tråd
det var synd å høre at det ikke gikk så bra med den botiaen med vi får håpe du får bort hvitprikken
var det hvit prikk den døde av? eller var det noe annet?
hei det var hvitt prikk eller rettere skat er, har ikke blitt friske enda men de har kommet seg, botiane er på bedringen vei, spiser og har blitt livlige igjen.men har fortsatt noen prikker..tror det går bra nå, all annen fisk ser friske ut..nå blir det karantene kar og all nye fisk skal dit, DET ER SIKKERT fikk hvit prikk i begge karrene mine. siklider har ikke noe greie på.
Elisabeth Jørgensen
hei det var hvitt prikk eller rettere skat er, har ikke blitt friske enda men de har kommet seg, botiane er på bedringen vei, spiser og har blitt livlige igjen.men har fortsatt noen prikker..tror det går bra nå, all annen fisk ser friske ut..nå blir det karantene kar og all nye fisk skal dit, DET ER SIKKERT :) fikk hvit prikk i begge karrene mine. siklider har ikke noe greie på.


ok, hvis du ikke har gjort det allerede så vil jeg anbefale å kjøpe sånn luft "greie". det er sånn at du setter kontakten inn i støpselet å så kommer det masse bobler opp fra den "tingen". (husker ikke hva det heter).
vitsen i å ha i denne "tingen" er fordi det blir mere oksygen i vannet
dette kan skade plantene litt hvis du har det i over lengere tid (det skyldes av at når det blir mere oksygen i vannet så blir det mindre Co2, som da planten livnærer seg av), men det hjelper har selv gjort det å ble kvitt prikkene etter ei lita stund

hvit prikk skyldes ofte av at det er veldig mye stress i karet.
(har du noen fisker i karet som driver å jager andre hele tiden?)
kan også komme av nye fisk som har det når du kjøper de i butikken, men da pleier det å vises.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap