Palettciklide egg, helt fullt!

I dag så jeg godt over 50 palettciklideegg de er i en hule på siden, i går var hunnen tykk. I dag er hun tynn når de klekker burde jeg flytte dem i et 19 liters kar? eller dør de da? En ting til er jeg ser at hun nubber på dem ikke spiser dem men bare er såvidt nær, og de løsner litt ... det ser litt ut som om hun sjekker om de sitter fast. vet noen hva hun gjør? Hva skal jeg mate dem med, hvor gamle må de være for at jeg kan mate dem med flakfor? Hva finner de av seg selv av mat? dette er andre gang de har egg. Er veldig takknemlig for svar!
Hun renser og steller eggene sine, helt normalt. Fjern yngelen når du ser at far og mor så smått begynner å jage de. Jeg fjerner de etter en 2-3 uker, og forer de opp på finknust artemia en stund inntil de er store nok til å ta større for slik som frossen artemia. Flakfor er etter min menig et for som ikke er særlig egnet for god vekst hos yngel.
Å nei! i dag er det bare halvparten igjen kan de ha klekket? jeg vet ikke når eggene kom, jeg så dem bare i går. sist gang de hadde egg så skjedde det samme, det ble mindre og mindre. til slutt var det en igjen, og så ble den borte også. etter noen dager så jeg at de hadde flyttet yngelen inn i en annen hule. siden den de la eggene i var for liten. så de levde inne i den de bruker nå.
Hvilke andre beboere er der?
Dersom det er feks ancistrus der, er nok den/de meget fornøyde. Storkost seg med gode egg.

Takk for svar, har ikke noe annen fisk der. men nå ser jeg at alle eggene ligger i bunnen i kokosnøtten. er dette normalt?
Tilfeldig bekjentskap
© R.O.Læhren Jakobsen
Reklame for plussmedlemskap