- Hjem
- Forum
- Nybegynner
- Velge stimfisk
Velge stimfisk
Postet 28.12.11 kl 13:50
En vakker liten stimfisk er Stjernedanio. En stim på 10 passer fint i akvariet ditt. Kjøp gjerne et par stilkplanter i samme slengen, de liker å ha muligheten til å gjemme seg. Er akvariet for åpent og nakent, vil de mistrives.
Eller hva med en stim på 15-20 Moskito-rasbora? Nydelig liten art! Flott å se på. Men den er så bitteliten at man må ha en god stim for å se dem i akvariet.
Forslag til stilkplante; Limnophila sessiliflora Buskete og fin, fyller ut bra og gir derfor godt med gjemmesteder for småfisk, i tillegg til at den vokser fort. Fås som oftest kjøpt rimelig her på AF via rubrikkannonsene.
Eller hva med en stim på 15-20 Moskito-rasbora? Nydelig liten art! Flott å se på. Men den er så bitteliten at man må ha en god stim for å se dem i akvariet.
Forslag til stilkplante; Limnophila sessiliflora Buskete og fin, fyller ut bra og gir derfor godt med gjemmesteder for småfisk, i tillegg til at den vokser fort. Fås som oftest kjøpt rimelig her på AF via rubrikkannonsene.
Postet 28.12.11 kl 14:07
Endret: 28.12.11 kl 14:10
Postet 28.12.11 kl 14:31
Postet 28.12.11 kl 16:09
Postet 28.12.11 kl 16:11
Postet 28.12.11 kl 18:08
Postet 28.12.11 kl 19:23
Galaxy rasbora
Jeg ville vælge Galaxy Rasbora, en rigtig flot og nem fisk. Du kan læse mere om den her: http://akvariedyr.dk/GalaxyRasbora.html
Postet 28.12.11 kl 20:52
Endret: 28.12.11 kl 20:52
hei, har når jeg hadde fått meg akvariet(litt over et år siden) så tenkte jeg jeg skulle kjøpe meg neon-tetra, me de på butikken sa at kardinal-tetraen stimte bedre å har hadd disse kardinal-tetraene i ca 1år no å si stimer ganske bra
kardinal-tetran er nesten likedaen som neon-tetraen bortsett fra at kardinal-tetraen her helt rød buk mens hos neon-tetraen er bare halve buken rød.
kan også anbefale rødmunn-tetraen.
rødmunn-tetraen er litt spessiel med mænsteret sitt.
hvis/sølv kropp, med rød munn og hvit/svartstripete halefinne.
kardinal-tetran er nesten likedaen som neon-tetraen bortsett fra at kardinal-tetraen her helt rød buk mens hos neon-tetraen er bare halve buken rød.
kan også anbefale rødmunn-tetraen.
rødmunn-tetraen er litt spessiel med mænsteret sitt.
hvis/sølv kropp, med rød munn og hvit/svartstripete halefinne.
Postet 28.12.11 kl 20:59