Spørsmål ang. tropheus

Hei
jeg har hatt Tropheus ca 2 mnd. Kjempe fin fisk. Kjøpte et Juwel Rio 240 L med 18 voksne. Har lest masse her og ser nå at mitt akvarium er for lite. Liker ikke å ha fisk som ikke blir holdt på rett måte. Har annonsert dem men ingen svar. Lurer derfor på hva som skjer hvis de går i for lite kar? De yngler ( har 7 yngel + to som tygger nå). Har desverre ikke råd til nytt kar.
Dette er et meget vanskelig spørsmål å svare på.

Her er det tre ting som er utslagsgivende.

1.Om du klarer å holde gode nok vannverdier slik at du unngår sykdommer og dårlig vekst pga dårlige / feile vannverdier.
2. At fiskene ikke blir for presset slik at du får for mye stress og nedsatt fiskehelse.
3. At du klarer å fore fiskene nok uten at du tar livet av dem med for dårlige vannverdier.

Du risikerer at du begynner å miste noen individer, og at balansen i gruppa blir forstyrret. Da er det kjent at hele grupper med Tropheuser har gått under.

Du risikerer at fiskene slutter å vokse, blir tidlig kjønnsmoden og ikke utvikler seg optimalt.

Yngelen har selvfølgelig minimal sjanser for å overleve.
Takk for svar
Er egentlig inntr i å bytte dem i fisk som passer her hos meg. men ser ikke ut som noen er inntr. Bytter 20 % av vannet hver 3 dag. Det overlever 2-3 yngel fra vært kull.
Tilfeldig bekjentskap
© Mark Sabaj Pérez, ANSP & All Catfish Species Inventory
Reklame for plussmedlemskap