Hjelp, ancistrusene mine har fått yngel. Hva gjør jeg?

Da pappa gjorde rein akvarie mitt i går la vi merke til at pappa slam spisern la inne i en grotte, og ikke vill komme ut, da vi sekket var det mange rompetroll lingnene yngel der inne. Vi har satt inn en skille vegg for og dele akvarie så det er bare små fisk som kommer inn ( Flying fox, siamesere samt neontetra ) Passet på att slør halene ikke kommer inn da vi fikk vite att yngelen fort blir mat.
Det vi lurer på er: Spiser sneiler yngel?
Spiser de andre fiskene yngel?
Er det noe annent vi bør gjøre?
Hvor lang tid vil det ta ca før vi kan regne med at de er leve dyktige?

Takker for alle svar, vi er nybegynnere og dette er første gang jeg har blitt bestemor
Tror du må finne det riktige navnet på fisken. Det er ingen fisk som spiser slam. Og såvidt jeg vet, finnes det ingen fisk som heter slamspiser heller.

Det riktige navnet er det beste å bruke, ikke egne oppdiktede navn
Jafs
Jeg kan ikke svare for sneglene, men jeg vil tro alle fiskene du beskriver vil mumse yngel dersom de passer inn i munnen (altså kanskje ikke neontetraen). Det er mulig fisken som har lagt yngel er en ancistrus? Sjekk litt rundt. Om du er i stand til å identifisere fisken er det også vesentlig lettere å finne ut av hvordan yngelen vokser og når den kan klare seg selv.
Kan se ut til at det er Ancistrus Sp / Ansistrus /Antennemalle / Sugemalle / Bushymouth catfish jeg har. Ser også at noen av de små er ute å svømmer allerede, er ikke dette vel tidlig?
Tilfeldig bekjentskap
© Sharon Mari habbestad
Reklame for plussmedlemskap