Hvordan se kjønnsforskjell på slørhaler?

Hei, jeg spør bare om dette spørsmålet. Hvordan se forskjellen på slørhaler?
Jeg er 12 år og forstår ikke alt for avangserte ord.
Pliz forklar dette lett.
Liksom:
Han slørhalen har:
Hun slørhalen:

Pliiiiiiiz hjelp!
Hei. skal prøve å hjelpe deg.. Jeg er ingen ekspert på slørhaler, men kikket på fiskebasen. Håper noen retter meg hvis jeg tar feil..

Hannen:Ofte litt slankere i kroppen
Analparti krummer innover

Hunnen: Ofte litt rundere rundt magen
Analparti krummer utover


Inaktiv bruker
Kjønnsforskjell: Hanner er slankere i kroppsform. Analpartiet (ved skitarhullet) hos hanner har en slankere form, mens hos hunner er dette partiet rundere av utseende. I lekssesongen utvikler hannene tuberkler (små, hvite flekker på hode\ gjellelokk, må ikke forveksles med parasittangrep)
hei det er ikke lett og se forskjell men når de kommer i lek så får hannen kjøns kjertler på gjellene og finner ellers er det ikke lett og se forskjell
Jeg vet i hvertfall ikke hvordan man ser forskjell. Kan ingenting om slørhaler
Inaktiv bruker
blackdawn
Jeg vet i hvertfall ikke hvordan man ser forskjell. Kan ingenting om slørhaler:(
beklager men hva er vitsen med det svaret da. Var vell ikke mye hjelp i det?

Det er utrolig vanskelig a se kjønnsforskjellen på slørhaler. Slørhalen er en frem avlet art av gullfisk og har gjerne litt snodig form på kroppen, det gjør at det blir litt vanskligere å se forskjell på dem.
Hvis det er slørhaler du akkurat har fått og de er små? Da er det ikke sikkert de er kjønnsmodne enda. Det er viktig at fiskene har god plass "200L". Da har de plass og vokse på så når de blir større KANN det bli enklere og se forskjell på dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap