Eplesnegler

Jeg har 4 eplesnegler som nå har lagt egg. hva gjør jeg nå? hjelp!!!!!!
kan jeg flytte de over i et ynglekar der det ikke er noe annet?
Er det vanlig at de er rosa?
Er ikke akkurat ekspert på eplesnegler men tror nok det er normalt at eggene er rosa men er ikke sikker og tror nok de bare kan henge der de gjør. Men er ikke sikker.
hva kan jeg gjør hvis jeg ikke vill at de skal klekke i det akvariumet de er i nå?
Det er kjempe eplesnegler du har , de legger store rosa klaser. Denne var flott. Kan du ta bilde av sneglene så jeg får se kroppen på de? Hvor stort er karet de skal klekke i? Dette blir veldig mange babysnegler så hvis karet er lite så anbefaler jeg å ta ned klasen og legge den på en isoporplate i karet og ikke la alle sammen falle i karet. Men kjempe epleklaser kan være vanskelig å flytte , de har en tendens til å smuldre opp....Du kan la den henge til du ser at det begynner å klekke og da evt ta vare på noen. Det kan være vanskelig å kvitte seg med kjempe epler for de spiser alt av planter. Men har du en dyrebutikk i nærheten, så kan du spørre de om du kan få levert de hos de. Men pass på å gi de informasjon om at dette er kjempe epler og ikke vanlige epler. Mange dyrebutikker har solgt kjemper som vanlige epler og det blir traumatisk for de som kjøper de når plutselig plantene forsvinner. Så jeg anbefaler deg at du ikke klekker hele klasen med mindre du får kvittet deg med dem.
hvordan skal jeg få tatt bilde av kroppen dems?
Jeannet Siljeholt
hvordan skal jeg få tatt bilde av kroppen dems?

Det er jo bare å ta bilde av de når de er fremme og går osv. har de litt brunsjateringer på kroppen?
Her er bilder av de to fargene som finns av de. Ser de slik ut?
de jeg har er like som de på bilde 1 som du la ut
Ja da er det kjempe eplesnegler du har. De finns i ensfarget grønngul også som jeg har lagt ut bilde av. De kan bli opp til 8-10 cm store. De spiser alt av planter og derfor kan det være vanskelig å kvitte seg med de. De er kjempekule og mine ble håndmatet og var veldig tamme. Perfekt til barn for de kan du holde i hånda og de kommer ut fra skallet og man kan mate de og stryke de på "nesen". Herlige snegler. Savner de masse.
hvor lang tid tar det før de klekker da?
Mine klekker mellom 10-12 dager men noen kan det ta opp til 3-4 uker- kommer helt an på temp og fuktighet.
er det vanlig at eggene ser uttørket ut?? tok så vidt det var på de men de var harde har latt de henge under glasset helt siden de kom dit. skal de "vannes" når de henger der?
Kan d4t stemme at det er ca 12 dager siden de ble lagt? Da er det fortidlig enda. De vil begynne å gå over til en gråhvitaktig farge og blir porøse for at sneglene skal få komme ut. La de henge et par uker til.
Tilfeldig bekjentskap
© T.K.
Reklame for plussmedlemskap