Planter i tanganyika kar. skal skal ikke?

Hei alle sammen. Ja nå er endelig kar + fisk på plass. Karet på 325 l. Og inneholder 8 frontosa 8 tropheus og 4 gjøkmaller. spørsmålet blir bør jeg ha planter (vallisneria) siden planter tar opp avfallstoffer fra vannet? Hva med sirk.pumper? Har idag en på 1000l/min kan bytte den ut med en på 3000l/min. Liker fiskene mye støm i vannet, hva med planter dersom det blir aktuelt ? Har mange spørsmål enda men får ta det etter hvert.
Prøv disse plantene Cryptocoryne usteriana og Vallisneria gigantea. de fungerer i mitt 2700 liters Malawi akvarie.
Nå er det sånn at frontosa og tropheus er ganske forskjellige etter som jeg har skjønt. Frontosa er vel en dypvannsfisk som skal ha rolig vann og tropheus det motsatte. Dietten er også veldig forskjellig. Troffer skal ha spirulina og "grønn" mat mens frontosa er vel kjøttetere? Og frontosa blir opptil 40 cm. Tror også Troffer liker å være flere. Jeg ingen ekspert men har fått med meg litt.

Ikke meninga å virke negativ altså. Ville bare gjøre deg klar over dette. Ettersom jeg har skjønt skal det være mulig å ha no planter med tanganyika. Hvilke er vel litt opp og ned fra fisk til fisk tror jeg.

Hei. Det tok litt tid før noen svarte så jeg kjøpte noen vallisneria spiralis,satte de ned i karet og det funker det. Hvor mye så få planter har for seg for no3 verdien blir vel spekulasjoner men for dekorasjonene sin skyld blei det veldig bra. Ancistrus hoa liker seg VELDIG bra på plantestengelene. Jeg kan ikke se att den spiser av plantene. Alle fiskene mine liker seg godt i og rundt plantene så det var vel neppe feil å sette noen ned i karet.
Vallisneria funker fint i Tanganika karet ja....de tåler hardt vann
Har selv noe vallisneria sammen med neolamprolgus multifasciatus(sneglehuslekere)
Vallisneria finnes også i Tanganika sjøen(noen steder) Godt valg!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap