Oppsvulmet honninggurami.
Postet 01.01.12 kl 01:43
Inaktiv bruker
Hm, nå kjenner jeg lite til guramier, men dette ser ikke særlig bra ut. Tenker bukvannsott. Skal ikke fastslå noe. Men tviler på at dette er normalt.
Postet 01.01.12 kl 03:51
Dette kan ikke være normalt... :s
Er usikker på om det er Bukvannsott for fisken har ikke gjennomgått noen av disse stadiene. De har ikke hatt noen av de. Han spiser selv om han er tjukk :-O
Legger til at det ser ut som han er tjukkere i dag.
Legger til at det ser ut som han er tjukkere i dag.
Postet 02.01.12 kl 17:50
Endret: 02.01.12 kl 17:56
Inaktiv bruker
hvor mye forer du?
Postet 02.01.12 kl 23:02
Postet 03.01.12 kl 22:57
Inaktiv bruker
Forstoppelse? Prøv å ikke for dem på noen dager, så ser du om det hjelper.
Postet 04.01.12 kl 11:54
Postet 04.01.12 kl 21:49
Inaktiv bruker
Hva er vannverdiene?
Ph
Gh
No2
no3
Temp
Prøv og ikke mat på en stund, hvis det er forstoppelse. De dør ikke av og ikke få mat ei uke.
Ph
Gh
No2
no3
Temp
Prøv og ikke mat på en stund, hvis det er forstoppelse. De dør ikke av og ikke få mat ei uke.
Postet 04.01.12 kl 23:01
Er litt høye vannverdier sist jeg var å målte. Det var guppy heaven i karet for å si det sånn. Men nå har jeg byttet vann to ganger og da byttet jeg nesten alt begge gangene. Har ikke vannverdier nå pr dags dato, men regner med at den er bedre.
Fisken lever enda og skjellene strutter litt nå. Jeg har foret minimalt i karet. Har snik foret scalaren litt stakkars. Fiskeparet (honningguramiene) har hatt en sortaktig farge over seg lene. Har stadig tenkt at det er en sinnstemning da en akvarist mente dette, men kanskje det er noe annet? Han kan jo ha hovnet opp pga vannverdiene, men den sortfargen er ikke noe av hva jeg har sett på fiskene i butikken...
Fisken lever enda og skjellene strutter litt nå. Jeg har foret minimalt i karet. Har snik foret scalaren litt stakkars. Fiskeparet (honningguramiene) har hatt en sortaktig farge over seg lene. Har stadig tenkt at det er en sinnstemning da en akvarist mente dette, men kanskje det er noe annet? Han kan jo ha hovnet opp pga vannverdiene, men den sortfargen er ikke noe av hva jeg har sett på fiskene i butikken...
Postet 01.02.12 kl 20:40
Å stakkars. Jeg hadde en gullgurami som var sånn en gang. Den døde og jeg skulle liksom åpne og se hva som var inni magen på den, man da jeg skulle skjære opp, så sa det puff og magen datt sammen. Det var tomt og litt guffe rant ut. Lukta ikke noe særlig godt heller....Skjella struttet ikke på den og ingen andre har blitt sjuke etter dette. Så jeg tror den du har er syk. Min spiste og var egentlig ganske aktiv så jeg trodde egentlig den var feit..,men plutselig en dag så fant jeg den flytende. ;-(
Postet 01.02.12 kl 21:20
Postet 01.02.12 kl 22:49