Kampfisk i en 60 liter

Har forstått at jeg må littegrann opp i størrelse for å få et akvarie som en kan ha fisk i.... Jeg har kikket på et "juwel korall 60" akvarie. Det skule visst være på ca 54 liter.... Er det forsvarlig å ha et kampfisk-par i dette, evt hva kan jeg ha sammen med dem?
Svarer det samme her som jeg gjorde i den andre tråden din:

Det er voldsomme forskjeller i gemytt hos kampfisker, derfor er det umulig å svare på om dette går. Jeg har selv en trio i 47-liter (midlertidig), og jeg vet flere som driver oppdrett, og holder par i 30-litere. Det hele kommer an på gemyttet til de enkelte fiskene. Noen er veldig snille, mens andre er så hissige at de ikke kunne gått i 500-liter med partner en gang.

Finner du en hann som går i et kar med hunner i butikken, så er det ganske stor sjanse for at det går, men du bør alltid ha et alternativt kar å redde en av de over i om det ikke går...
Takk for svar.... går det an å stenge denne tråden... ble jo bare dobbelt opp dette......
Du kan godt ha en kampfisk hanne sammen med andre fisk. evt. flere hunner sammen. men du burde ikke blande hann og hunner i 60liters kar. (Det kan aldri være mer enn en hanne i et kar) Hannene kan ofte være ganske agressive mot hunnene og motsatt. (altså kan det fort bli mye slossing.)


skal ha dette selv og jeg har spurt om det går ann her inne på Akvaforum, og de sa det gikk greit så lenge du har gjemmesteder til huen.
Har selv en hanne sammen med 4 hoer (120 liter), og det går kjempe fint å ha disse sammen. (har 2 backupkar )

Men som sakt, dersom man ikke har andre kar i huset slik at man kan skille fiskene om det blir problemer, bør man ikke skaffe seg disse sammen. Har tidligere også forsøkt med hunner og en han sammen, og det endte med stygge sår og oppspiste slør (hadde mange gjemmeplasser også). Men det vil ikkevære noe særlig for fiskene å hele tiden måtte leve i skjul.
se bilde, slik så min første kampfisk ut når han gikk sammen med 3 hoer . Jeg var nødt til å skaffe meg flere kar for å berge fiskene. Den ene hunnen døde av sår etter å ha blitt bitt.. Mener derfor man ikke burde skaffe seg disse i flere kjønn med mindre man har en backup plan på dette.
ups......:-S skal ordne med back-up løsninger.
Tilfeldig bekjentskap
© Richard Dybdahl
Reklame for plussmedlemskap