- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Ancistrus sp opp?
Ancistrus sp opp?
Postet 03.01.12 kl 12:46
Postet 03.01.12 kl 12:56
Postet 03.01.12 kl 13:01
Postet 03.01.12 kl 13:23
Postet 03.01.12 kl 14:09
Postet 03.01.12 kl 14:54
Postet 03.01.12 kl 15:00
Inaktiv bruker

Kan det være...
... en Ancistrus sp.”Rio Paraguay”? Ser at det er flere fargevarianter på denne. Et kort bildesøk på Google så finner du en del som ligner veldig på det siste bildet ditt.
Tror ikke det er en vanlig Ancistrus sp. oppdrettsvariant. Som nevnt av andre over så er både hodeform og prikkeutforming helt annerledes enn den.
Tror ikke det er en vanlig Ancistrus sp. oppdrettsvariant. Som nevnt av andre over så er både hodeform og prikkeutforming helt annerledes enn den.
Postet 03.01.12 kl 15:01
Postet 03.01.12 kl 15:03
Postet 03.01.12 kl 15:17
[QUOTE=pingri]Syns ikke helt det ser ut som en ancistrus oppdrettsvariant jeg. Den ligner ikke helt på de jeg har hjemme på 3 cm +. Denne har mye større prikker og annen form på hodet. QUOTE]
Ancistruser finnes med hundrevis av mønster, så ingen mønstre er like for å si det sånn
Mulig å få noen bedre bilder? Var egentlig like dårlige disse
Ancistruser finnes med hundrevis av mønster, så ingen mønstre er like for å si det sånn
Mulig å få noen bedre bilder? Var egentlig like dårlige disse
Postet 03.01.12 kl 16:13
MEner du jeg skal ta flere bilder? Jeg har bare vanlig ancistrus sp. oppdrettsvariant som jeg la til til sammenligning. KAn prøve å få litt bedre bilde av mine unger.
Er ikke bare prikkene som forvirrer meg i bildene til trådstarter her. Syns hodeformen og øynene er forskjellig fra mine i samme str. Dessuten stusser jeg litt på bartene. Er ikke dette litt liten str til å begynne å få barter på? Mine oppi 4 ca har ikke barter ennå.
Klart dette varierer fra type til type innen oppdrettsvarianten, men jeg prøvde bare å hjelpe til.
Er ikke bare prikkene som forvirrer meg i bildene til trådstarter her. Syns hodeformen og øynene er forskjellig fra mine i samme str. Dessuten stusser jeg litt på bartene. Er ikke dette litt liten str til å begynne å få barter på? Mine oppi 4 ca har ikke barter ennå.
Klart dette varierer fra type til type innen oppdrettsvarianten, men jeg prøvde bare å hjelpe til.
Postet 03.01.12 kl 17:09
Postet 03.01.12 kl 17:17
pingriMEner du jeg skal ta flere bilder? Jeg har bare vanlig ancistrus sp. oppdrettsvariant som jeg la til til sammenligning. KAn prøve å få litt bedre bilde av mine unger. Er ikke bare prikkene som forvirrer meg i bildene til trådstarter her. Syns hodeformen og øynene er forskjellig fra mine i samme str. Dessuten stusser jeg litt på bartene. Er ikke dette litt liten str til å begynne å få barter på? Mine oppi 4 ca har ikke barter ennå. Klart dette varierer fra type til type innen oppdrettsvarianten, men jeg prøvde bare å hjelpe til.
neida ditt bilde var bra nok det, tenkte på trådstarter
Postet 03.01.12 kl 17:19
Postet 03.01.12 kl 17:56
Postet 03.01.12 kl 18:43
Postet 03.01.12 kl 19:17
Postet 03.01.12 kl 19:18
1) Grunnen til at bildene blir mer kornete på datan enn tlf. er fordi pikslene blir strekt.
2) Jeg kan jammen ikke si meg sikker på om dette er en vanlig oppdrettsvariant eller ikke. Hvor har du kjøpt den? kjøpte du denne aleine, eller var den sammen med noen andre?
Jeg kjøpte selv en såkaldt ancistrus sp. "oppdrettsvariant" på en auksjon når jeg var en helt fersk akvarist. Dette viste seg å være en voksen Hypostomus.
har du vært inne i bildebasen å sett, om du finner noe den kan minne om? men som jeg tidligere har nevnt så er det ganske stor variasjon i disse oppdrettsvariantene av ancistrus, så det kan også være en helt alminnelig ancistrus.
2) Jeg kan jammen ikke si meg sikker på om dette er en vanlig oppdrettsvariant eller ikke. Hvor har du kjøpt den? kjøpte du denne aleine, eller var den sammen med noen andre?
Jeg kjøpte selv en såkaldt ancistrus sp. "oppdrettsvariant" på en auksjon når jeg var en helt fersk akvarist. Dette viste seg å være en voksen Hypostomus.
har du vært inne i bildebasen å sett, om du finner noe den kan minne om? men som jeg tidligere har nevnt så er det ganske stor variasjon i disse oppdrettsvariantene av ancistrus, så det kan også være en helt alminnelig ancistrus.
Postet 03.01.12 kl 20:27
Postet 03.01.12 kl 21:39