Ancistrus sp opp?

Hei Har en malle som eg har hatt i ca 3-4mnd, som ikkje har vokst.
Så eg lure på om det er en anna type eg har som ikkje vokser så fort som vanlig ancistrus sp oppdrettsvarianten.
Den er ca 3cm
Har noen dårlige bilder håper det hjelper.
Ut fra di dårlige bildene vil jeg anta at dette er en ancistrus ja, maken til den ved siden av på bilde 2
Det var det eg trodde.
Men begynte og lure litt siden den ikkje har vokst mens eg har hatt den.

Takk for hjelpen Loffa
Syns ikke helt det ser ut som en ancistrus oppdrettsvariant jeg. Del ligner ikke helt på de jeg har hjemme på 3 cm +. Denne har myse større prikker og annen form på hodet.

Spiser den godt? Syns mine vokser ganske fort nå og er veldig aktive på spisinga. Rart om den ikke har vokst.
Den spiser når eg gir di mat, men den har litt konkuranse med dei 3 andre som er i karet.
Er aktiv når agurken kommer i karet også.
Når eg ser nærmere på den så har faktisk denne to små barter helt framme på snuten.

Her er ett par bilder til, litt bedre.
Inaktiv bruker
Kan det være...
... en Ancistrus sp.”Rio Paraguay”? Ser at det er flere fargevarianter på denne. Et kort bildesøk på Google så finner du en del som ligner veldig på det siste bildet ditt.

Tror ikke det er en vanlig Ancistrus sp. oppdrettsvariant. Som nevnt av andre over så er både hodeform og prikkeutforming helt annerledes enn den.
Her har du et bilde av den ene ancistrusbabyen min som er på samme str. målte den til 3,5 til 4 cm. Bare sånn for sammenligning.

Syns det er en viss forskjell her.
Det var noen bilder som lignet der ja.
Fant den ikkje i basen her.
[QUOTE=pingri]Syns ikke helt det ser ut som en ancistrus oppdrettsvariant jeg. Den ligner ikke helt på de jeg har hjemme på 3 cm +. Denne har mye større prikker og annen form på hodet. QUOTE]

Ancistruser finnes med hundrevis av mønster, så ingen mønstre er like for å si det sånn
Mulig å få noen bedre bilder? Var egentlig like dårlige disse
MEner du jeg skal ta flere bilder? Jeg har bare vanlig ancistrus sp. oppdrettsvariant som jeg la til til sammenligning. KAn prøve å få litt bedre bilde av mine unger.

Er ikke bare prikkene som forvirrer meg i bildene til trådstarter her. Syns hodeformen og øynene er forskjellig fra mine i samme str. Dessuten stusser jeg litt på bartene. Er ikke dette litt liten str til å begynne å få barter på? Mine oppi 4 ca har ikke barter ennå.

Klart dette varierer fra type til type innen oppdrettsvarianten, men jeg prøvde bare å hjelpe til.
Hei!

Kan det hende at det ikke er en Ancistrus?

Kan det være en slik?
pingri
MEner du jeg skal ta flere bilder? Jeg har bare vanlig ancistrus sp. oppdrettsvariant som jeg la til til sammenligning. KAn prøve å få litt bedre bilde av mine unger. Er ikke bare prikkene som forvirrer meg i bildene til trådstarter her. Syns hodeformen og øynene er forskjellig fra mine i samme str. Dessuten stusser jeg litt på bartene. Er ikke dette litt liten str til å begynne å få barter på? Mine oppi 4 ca har ikke barter ennå. Klart dette varierer fra type til type innen oppdrettsvarianten, men jeg prøvde bare å hjelpe til.

neida ditt bilde var bra nok det, tenkte på trådstarter
Hmm.. Denne synes jeg var litt vrien. Jeg har selv hatt masse Ancistrus med flere forskjellige fargetoner og mønster som varierer. Men dette synes jeg i alle fall har mye større "prikker" enn hva jeg har hatt på noen ancistrus.
skal sjå om eg kan få noen bedre bilder.
Om dei er noe bedre får dere avgjøre, ikkje lett å ta bilde med mobiltlf.
Hvorfor blir bilda mer kornete på datamaskina en dei er på telefonen?
1) Grunnen til at bildene blir mer kornete på datan enn tlf. er fordi pikslene blir strekt.

2) Jeg kan jammen ikke si meg sikker på om dette er en vanlig oppdrettsvariant eller ikke. Hvor har du kjøpt den? kjøpte du denne aleine, eller var den sammen med noen andre?

Jeg kjøpte selv en såkaldt ancistrus sp. "oppdrettsvariant" på en auksjon når jeg var en helt fersk akvarist. Dette viste seg å være en voksen Hypostomus.

har du vært inne i bildebasen å sett, om du finner noe den kan minne om? men som jeg tidligere har nevnt så er det ganske stor variasjon i disse oppdrettsvariantene av ancistrus, så det kan også være en helt alminnelig ancistrus.
Dette er nok ancistrus triradiarus. Hvis du søker i basen og ser på bildene ser du likheten! Det er ikke garantert sikkert.
Tilfeldig bekjentskap
© Lene Jødahl
Reklame for plussmedlemskap