Boliviansk sommerfuglciklid

Har et "par" sommerfuglciklider som har lagt egg. Hunnen er en boliviansk sommerfuglciklid, og hannen er en ElectricBlue. Trenger hjelp angående eggene. Har hatt egg før, men de forsvant over natten. Har nå lagt egg igjen, og vil gjerne ha yngler! Så jeg lurte på om noen har litt erfaringer med disse?
Det ser ut som de har lagt eggene på taket til en mallehule? Har du maller i akvariet, så forsvinner eggene om natten, garantert. Maller og Ancistrus elsker å spise fiske-egg, og tar dem gjerne om natten når det er mørkt. Da blir mallene aktive, mens ciklidene "sover" (går i en døs) når det er mørkt.

Det nytter ikke å drive oppdrett i et vanlig selskapsakvarium. Man trenger et eget oppdrettsakvarium om man vil redde eggene og få yngel til å vokse opp. Et helt kull ciklideyngel trenger litt plass Har du flere akvarier enn dette? Du trenger et akvarium med et innkjørt filter, og helst planter.

dette er et lite akvarium, på 54liter! Mallehulen er kun for ciklidene, for jeg leste de trengte en steinflate for å legge egg? Dette akvariet er for avl, siden jeg har et selskapsakvariet i stuen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap