Boliviansk sommerfuglciklide.

Nå begynner det å nærme seg at Kampfiskene skal flytte ut å tenker på å ha Boliviansk Sommerfuglciklide, men jeg har andre fisk også, så jeg lurer på om de passer sammen med Boliviansk Sommerfuglciklide.

Her er de fiskene jeg har/ skal kjøpe i tillegg:

Platy (skal kjøpe)
Flekket Pansermalle (skal kjøpe)
Tigerbarbe (skal kjøpe)
sebrafisk 3
colombia tetra 1
oreichthys cosuatis 1
neon tetra 13
eplesnegler 4
kuhlii ål 3

Er det noen som ikke passer sammen her, eller er det noen av de som jeg skal kjøpe må ut?

Karet 120liter og har biltema sand som bunnlag.
Går dette ann å ha som kombinasjon?
Takker for alle fremtidige svar
Tigerbarbe
er definitivt ikke noen bestevenn for en harmonisk liten ciklide som liker det litt rolig rundt seg. Sebrafiskene er få og små men i en større stim vil nok de også kunne stress den. Jeg har ikke sjekket vannverdiene for noen av disse opp mot hverandre men jeg anbefaler at du gjør det også så du ikke får en innbyggerstand hvor bare noen kan leve lykkelig.

Husk også at pansermalle og tigerbarbe (på lik linje med sebrafisk) er stimfisk og trives best om de er minst 6.

hadde 6 sebrafisk før men 3 har dødd.
så jeg skal bytte ut Tigerbarbe da?

er det ingen som vet noe mer?
Jeg hadde 5 bolivianere i en 200 liter, med masse røtter, gjemmesteder, planter osv. Jeg har aldri holdt en mer hissig liten fisk jeg. Så etter min erfaring ville jeg har holdt de i et artskar.De skadet aldri noen, men knuffa og hadde showoffs på hverandre hele tiden. Ble sliten av å se på det jeg
så det du sier er at du ikke vil anbefale dette men det går greit?
hvis det ikke går, går det da med vanlig sommerfuglciklide?

venter fortsatt på svar
Ok for å rydde litt opp her. Ser på listen du har og de du vil kjøpe. Ingen av de du vil kjøpe passer noe godt med ciklier egentlig. Tigerbarbe er vel det beste alternativet av de du nevner.

Pansermaller burde du ikke ha med ciklider da ofte ciklidene kan virkelig skade mallen.

Platy er levendeføder og skal ha helt andre verdier enn sommerfuglen.

Siden du allerede har sebrafisk ville jeg ha kjøpt flere av disse og lagt barbene på hylla. Det er jo en flott fisk, men 3 er altfor lite for de. Kjøp helst så de blir 10 stk.

Jeg syns også du skal kjøpe flere kuhli så disse også blir 10 stk.

Så kan du skaffe deg noen ciklider. Min erfaring er at sommerfuglcikliden er roligere ja, har et par gående her.

ok, da dropper jeg Boliviansk sommerfuglciklide/vanlig sommerfuglciklide.
kjøpte uansett Corydoras og Platy igår
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap