Malle yngel med "utvekst"
Har en L144 somtvekst har en utvekst nederst på halen. Den er litt rød med halen, også er det akkurat som hvite hår som stikker ut. Er formet som en ball. Først trodde jeg det var en liten pellet som hadde blirr liggende og startet å vokse alger på, men så viste det seg å være på selve fisken. Hva kan det være og hva bør jeg gjøre med fisken?
Postet 05.01.12 kl 18:13
Postet 05.01.12 kl 21:10
Postet 07.01.12 kl 11:44
Postet 07.01.12 kl 12:09
Postet 07.01.12 kl 16:13
Ja, det er jeg også klar over. Derfor har jeg satt den i et eget kar helt alene og forsøker å fore den opp, pluss jeg ville skille den fra de andre i tilfelle det er noe som smitter, eller det er en av de andre mallene som er etter den. De andre mallene er mye mer velfødd enn den der.
Jeg har mistet to yngel før med med mystiske sår. Den ene hadde to sår. Et rundt munnen og et på ryggen rett under hodet. Den andre hadde et sår på samme sted som denne på bildet. Begge de to andre som døde var like tynn og skrøpelig som denne rett før.
Jag hadde alle sammen i et stort 325 liters kar. De 4 som var igjen flyttet jeg til et rekekar. Tenkte det var en av de andre fiskene som gikk til angrep. Det hendte etter jeg fikk en voksen Ancistrus sp hun og to yngre av samme sort. Gikk bra en stund helt til jeg oppdaget at den ene hadde fått en utvekst for noen dager siden. Så den ikke igjen på noen dager. I dag så jeg den og fikk fanget den. Da var utveksten borte. Utveksten så ut som en slags hybelkanin.
Kanskje det er en av mallene i rekekaret som er synderen og angriper de andre, og at det var sopp i såret? Hva kan jeg gjøre, og hvordan kan jeg eventuelt finne synderen?
Jeg har mistet to yngel før med med mystiske sår. Den ene hadde to sår. Et rundt munnen og et på ryggen rett under hodet. Den andre hadde et sår på samme sted som denne på bildet. Begge de to andre som døde var like tynn og skrøpelig som denne rett før.
Jag hadde alle sammen i et stort 325 liters kar. De 4 som var igjen flyttet jeg til et rekekar. Tenkte det var en av de andre fiskene som gikk til angrep. Det hendte etter jeg fikk en voksen Ancistrus sp hun og to yngre av samme sort. Gikk bra en stund helt til jeg oppdaget at den ene hadde fått en utvekst for noen dager siden. Så den ikke igjen på noen dager. I dag så jeg den og fikk fanget den. Da var utveksten borte. Utveksten så ut som en slags hybelkanin.
Kanskje det er en av mallene i rekekaret som er synderen og angriper de andre, og at det var sopp i såret? Hva kan jeg gjøre, og hvordan kan jeg eventuelt finne synderen?
Postet 07.01.12 kl 16:35
Postet 11.01.12 kl 22:42
Postet 12.01.12 kl 12:25
Postet 12.01.12 kl 18:53
Postet 12.01.12 kl 19:35
Postet 12.01.12 kl 22:28