2 utvendige pumper i et 330l akvarium? bedre vann verdier?

Har flere eheimer pumper stående som ikke er i bruk.
Den som eg bruker no syns eg putre så dårlig.
Kan eg putte to pumper i akvarie?

Og vil dette minske sjangsen for nitrit og alt det dere tulle siden man har 2 filter som står og jobbe?
Du kan fint kjøre på med flere filter i samme kar. Flere filtre vil gi større filtervolum og plass til flere filterbakterier, og karet vil tåle en høyere belastning. Økt filterkapasitet gir helt klart bedre vannkvalitet, men om det holder unna for nitritt kommer an på hvor mange fisker du har og hvor hardt du fôrer. Jeg vil likevel mene du bør fortsette å ha gode vannbytterutiner.

I tillegg er det en stor fordel med to filter når du skal ha filterrens. Du renser kun et av gangen, og vil hele tiden ha et filter som er intakt med de gode filterbakteriene.
2 utvendige filtre(antar du mener filtre ikke sirkulasjons pumper) vil være mer effektivt for å fjerne nitritt og i tillegg gi bedre mekanisk filtrering.
Men, nitritt som fjernes blir til nitrat som må fjernes ved vannskifter så en økning av foring vil allikevel fort nødvendiggjøre hyppigere eller større vannbytter.

Bruker du dem i et kar uten å øke belastningen vil det bare føre til sjeldnere rens av filtre.
Er 2 eheimer pumper/filter.. det er snak om.

Syns det var så dårlig trøkk i den ene. Men va det samme i den andre også
Så kjøre no med to.. har en god del fisker som liker mye strøm.
Så no får di trimme seg i overflaten.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap