Tips til oppstart av rekekar ?

Har bestilt et 25- liters akvarium, som jeg skal gi til min bror.

Filteret blir dette: , modifisert med blåsvamp.

Lys: 2x T5 8W.

Har et par røtter å velge i, noen stein, bilteasand og bunnlagsnæring.

Men det hadde vært fint om noen kunne gi eg tips og råd ved hold av dvergreker, evt. linke meg til en artikkel.

Jeg tenker da tips om vannkvalitet, foring og renhold. teperatur? antall timer lys i døgnet, osv.

Egentlig blir jeg glad for alt av info om dvergrekehold her. Om noen har en favorittreke de vil anbefale, så er det veldig artig.
står masse på akvariereker.no
Viktig med reker:
GH Kh ph Temp er veldig viktig for at disse skal formere seg. GH er veldig viktig for skall skifte. Disse bytter skall en gang i blant. Ynglen må/burde få knust for ganske/veldig tidlig.
Du burde ta deg en tur til Osloakvarieklubb i februar. Da kommer en tysk erfaren(en av se største innen dvergreker).

Mine favoritter er:
Blackbee (føder ikke reker,men larver)
Blå tigerreke( jeg mener å ha hørt at disse er blinde Pga de gule øynene. Føder ikke reker men,larver )
Sakura( jeg elsker spesielt 1:1000 rekene. De er store å jentene sykt røe. Jeg kjøpte endel reker av en her på akvarieforum. Han mente disse var1:1000 reker. Uansett disse er utrolig skjønne. Føder reker.)

Lykke til!!!
Ps.Kan ikke så mye om reker,men tenkte jeg kunne hjelpe litt.
Takk, Linda og William !

Og ja, må komme meg på klubbmøte i februar. Var som bestilt han tyskeren

Ja det var han gitt. Jeg har også nettopp startet med interessen for reker. Jeg har 3 reketråler fortsatt. Men har tenkt til å gjøre om 3 22l(yngel kar for ciklider) til rekekar.
Hørte noen rykter om at han skulle ta med seg noen arter. Det er jo oxo snart storauksjon kanskje det kommer noe spennende reker da??
Kjenner at jeg gleder meg voldsomt til både auksjon og klubbmøte nå

Googlet tyskeren :

Ser jo ut som en artig kar
Ja gleder meg veldig til å by over deg på noen fine reker ser ut som En artig å geren tysker så det blir gøy. Gleder meg som et barn ( ops jeg er barn )
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap