Hei, jeg har en gravid sverddrager , og har noen spørsmål..

Jeg har en gravid Sverddrager, Den har kun fødet 1 unge, Det har gått en ukestid siden da hun fødet kun en unge.. Og da lurer jeg på hvorfor hun bare fødet en unge? Hun har jo flere inni der, så hvorfor kommer ikke de ut? Har også puttet oppi planter for jeg vet at hvis de ikke har nok planter holder de igjen fødselen..
Inaktiv bruker
Hun har nok født flere. de ble nok mat dessverre. Sånn er det her i livet. Kun de sterkeste og smarteste i naturen overlever. Med mindre du jukser og bruker "Stresskasse" Føde bur.
Hei igjen
den hadde vist kun født en eller kanskje noen til, men i dag kom det ut mange av henne i dag, så det er litt rart da
Mathias Lillevik
den hadde vist kun født en eller kanskje noen til, men i dag kom det ut mange av henne i dag, så det er litt rart da :)


det er ikke noe rart at en fødsel varer lenge min sverddrager fødet også over flere dager
okey trudde ikke at det skulle vare så lenge
første kom desember
Mathias Lillevik
okey :) trudde ikke at det skulle vare så lenge :) første kom desember :)




Levendefødere flest, føder unger hver 27-28. dag tror jeg det er. lenge siden jeg har hatt levendefødere, men mener det er i nærheten iallefall =)
Det jeg har hørt er at ungene også kan utvikle seg i forskjellig tempo, se feks på fugler, de legger ikke alle eggene på en dag, eggene klekker heller ikke samtidig. Som oftest klekker det som ble lagt først osv.

Det kan være hun kun hadde noen få klare i denne omgang og at andre enn den ene ble spist opp, eller at hun kun hadde en i denne omgang og så fikk fler etterhvert.
Noen typer levendefødere, føder kun en og en unge over flere uker.

Men hva som har skjedd med din sverdrager kan jeg ikke svare på, og dette er kun ting jeg har hørt og ikke "fakta".
Så lenge fisken ikke ser dårlig ut etter en fødsel, så kan man ta det ganske med ro.

Lykke til videre og ikke hver redd, det vil bli flere omganger med yngel.
Hei :d
okey takk takkk har mange unger av sverddrager nå
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap