Tips til fisk i midsjikt?

Noen som har noen tips til en litt hardfør fisk som liker seg i midsjiktet (110 liter)? Vurderer så smått å selge mine rødmunnstetra, selv om de er flotte - men jeg har ikke så mange av de, de er litt griske/hysteriske ved matfatet - og ettersom jeg liker å ha det veldig beplantet så får de ikke helt den svømmeplassen de liker. (de liker visst åpne svømmeplasser?)

"Øverst" har jeg vel 10 vinkeltetraer, og i bunnen 5 corydoras aeneus. Jeg kunne godt tenkt meg noen kjempesmå fisk, mellom 2 - 4 cm, så lenge de har en synlig farge. Og en stim med "mikrofisk" vil vel ikke belaste like mye som en stim med større fisk?

Det viktigste for meg er at de er rolige (rødmunnen baner vei, alle coryene må vike når det er mat, haha), stimer godt, liker samme vann/temp som corydoras og ikke trenger så voldsomt med åpen plass. Og tildels at de ikke koster skjorta!

Jeg har allerede to kardinaltetra i en 54liter som venter på artsfrender. Vil disse kunne gå i 110literen eller blir det for mange/store fisk? Jeg kunne tenkt meg at de skulle hatt det surere (jeg har mellom 6 - 7 nå), og de liker vel også en åpen svømmeplass/dempet belysning?

Tips, erfaringer?
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap