Hvilke malawi passer sammen med prinsessen av burundi???

hei, skal muligens kjøpe meg en 250L så skal ta vare på de 5 stk prinsessen av burundi ungfiskene mine(skal vente til de danner par å ta vare på 1 par og selge resten). men ja, har da hørt at det er mulig og ha noen mindre malawi ciklider sammen med disse.

noen ideer????
Min erfaring med prinsesser er at de kan være ganske agressive. Så jeg endte opp med å ha dem i et rent artskar, der de formerte seg langt raskere enn jeg likte. Har ingen erfaring med å sette dem sammen med Malawi, men jeg gjetter at du i såfall bør satse på en relativt rolig mbuna som ikke blir for stor. På den annen side kan det hende de ville holdt seg unna en litt stor frittsvømmer også. Det blir som sagt gjetting fra min side. Selv ville jeg nok heller valgt å sette dem sammen med f.eks. noen Calvus og en eller annen type Julidochromis.
Du har jo fått svar tidligere ang. Prinsessen av Burundis atferd overfor tank-kamerater, og det er litt rart at du likevel igjen er ute etter andre fisk å ha sammen med dem? Hva gjør du hvis disse andre fiskene blir banket og drept, eller jaget daglig? Har du noen back-up plan på det...? Det må du ha, nå som du er blitt fortalt hvordan Prinsessen av Burundi faktisk kan oppføre seg. Da nytter det ikke skrive krise-innlegg etterpå og spørre "hvorfor dør fiskene mine" eller "hva kan jeg gjøre for å stoppe dem". Det kan ikke stoppes.
mona o
Du har jo fått svar tidligere ang. Prinsessen av Burundis atferd overfor tank-kamerater, og det er litt rart at du likevel igjen er ute etter andre fisk å ha sammen med dem? Hva gjør du hvis disse andre fiskene blir banket og drept, eller jaget daglig? Har du noen back-up plan på det...? Det må du ha, nå som du er blitt fortalt hvordan Prinsessen av Burundi faktisk kan oppføre seg. Da nytter det ikke skrive krise-innlegg etterpå og spørre "hvorfor dør fiskene mine" eller "hva kan jeg gjøre for å stoppe dem". Det kan ikke stoppes.

jeg vet jeg har fått svar før,men har fått tips av en jeg kjenner som driver med malawi og prinsessen av burundi, og han sa at jeg kansje kunne ha prinsessen av burundi sammen med noen mindre malawi sorter.
og ja har en back up plan
har 1stk 75L til og 1stk 405L hvis det visker seg problemer evt. selge unna prinsesene på akvaforum/selge dem til en/noen av dyrebutikkene rundt om kring
har også vurdert å få delt akvariet med en plate midt i
Inaktiv bruker
guramijenta
[QUOTE=mona o]Du har jo fått svar tidligere ang. Prinsessen av Burundis atferd overfor tank-kamerater, og det er litt rart at du likevel igjen er ute etter andre fisk å ha sammen med dem? Hva gjør du hvis disse andre fiskene blir banket og drept, eller jaget daglig? Har du noen back-up plan på det...? Det må du ha, nå som du er blitt fortalt hvordan Prinsessen av Burundi faktisk kan oppføre seg. Da nytter det ikke skrive krise-innlegg etterpå og spørre "hvorfor dør fiskene mine" eller "hva kan jeg gjøre for å stoppe dem". Det kan ikke stoppes.

jeg vet jeg har fått svar før,men har fått tips av en jeg kjenner som driver med malawi og prinsessen av burundi, og han sa at jeg kansje kunne ha prinsessen av burundi sammen med noen mindre malawi sorter.
og ja har en back up plan
har 1stk 75L til og 1stk 405L hvis det visker seg problemer evt. selge unna prinsesene på akvaforum/selge dem til en/noen av dyrebutikkene rundt om kring

Du virker ganske bestemt på at du skal putte noe sammen med prinsessen av burundi, så jeg skjønner ikke hvorfor du spør da når du alikevell har fått svar og ikke vil følge rådet. Er det ikke bare og gjøre som kompisen din sa så ser du hva som skjer?

Du virker ganske bestemt på at du skal putte noe sammen med prinsessen av burundi, så jeg skjønner ikke hvorfor du spør da når du alikevell har fått svar og ikke vil følge rådet. Er det ikke bare og gjøre som kompisen din sa så ser du hva som skjer?

vil jo helst at de skal overleve da, å ikke meningen at det skal virke som jeg ikke har tenkt å gjøre som dere sider da jeg ikke her tenkt å sette de sammen med noen andre fisker, men tenkte å muligens sette en skille vegg nede i akvariet, fordi når jeg ENDELIG skal få meg større akvarie så vil jeg gjerne ha flere sorter i akvariet så ender på at jeg selger de eller setter opp skillevegg
Inaktiv bruker
Hva er da vitsen med 250liter om du setter inn en skillevegg? Det blir jo da bare to små akvarier.
Spock
Hva er da vitsen med 250liter om du setter inn en skillevegg? Det blir jo da bare to små akvarier.

tenkte å sette opp skille vegg til de ble litt større så kansje det ble noen par(lettere å få solgt unna?)
så tar jeg ut skille veggen når de er solgt
Blir liten plass til Malawi da ,disse trenger mye plass . Ville heller brukt karet til Burundiene til de evt. danner par og så selge de. Da kan du bruke hele karet til Malawi,selv om det begrenser seg til hvilke arter du kan ha da og .
Sølvi Gullaksen
Blir liten plass til Malawi da ,disse trenger mye plass . Ville heller brukt karet til Burundiene til de evt. danner par og så selge de. Da kan du bruke hele karet til Malawi,selv om det begrenser seg til hvilke arter du kan ha da og .

ok, da gjør jeg det

ok takk for svar ALLE sammen;D
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Mathiasen
Reklame for plussmedlemskap