Akvarium i vater

mitt akvarium er 1 meter lendge og differansen er c a 7 mm på vannstanden fra den ene siden kontra den andre.. , så det er ikke i vater nei, hvor alvorlig er dette,
glass-veggene er tykke nesten 1 cm.. ?
Bør jeg flytte akvariet der det står helt i vater ?
Inaktiv bruker
Det er ganske alvolig, glassveggen kan løsne f.Eks.
Animorpher slet akkurat med det samme, sjekk svarene i denne tråden, der står forklaringer på hvorfor vater er lurt og hvordan man kan fikse det. Lykke til!
Jeg ville ha fått akvariet i vater så fort som mulig.
For ellers så kan du før du aner det få en oversvømmelse som er lite hyggelig.

En kort historie fra egen erfaring:

Har selv hatt et akvarie som ikke var helt i vater (3-4mm)
Det tok 6mnd før det gikk i stykker.
Jeg var heldige og merket at det så vidt var blitt lekk.
Så startet med nedtapping umiddelbart og var kommet godt over halveis før jeg hørte en mindre hyggelig lyd da silikonen ga etter.

Så som jeg sa først: Få vatret opp akvariet så fort som mulig
Inaktiv bruker
B. Andresen
Jeg ville ha fått akvariet i vater så fort som mulig. For ellers så kan du før du aner det få en oversvømmelse som er lite hyggelig. En kort historie fra egen erfaring: Har selv hatt et akvarie som ikke var helt i vater (3-4mm) Det tok 6mnd før det gikk i stykker. Jeg var heldige og merket at det så vidt var blitt lekk. Så startet med nedtapping umiddelbart og var kommet godt over halveis før jeg hørte en mindre hyggelig lyd da silikonen ga etter. Så som jeg sa først: Få vatret opp akvariet så fort som mulig :-)

Høres ikke bra ut. Hvor stort og hvordan type akvarium var det? (Helglass, ramme osv? ) Jeg tror jeg må vatre reke akvariet mitt nå! :O heheh, har utsatt det lenge nok! xD
Har nå flyttet på akvariet så det skal stå i vater nå
galaxy
Har nå flyttet på akvariet så det skal stå i vater nå :-)

men savner å ha det på plassen der den var ved sofaen ... men siden akvariet ikke har 4 bein, men ett underlag bestående av tykke spon/tre - plater, så føler jeg meg usikker på å vatre det opp, tenker det blir ikke likevekt på platene da... så dermed ble det flyttet på en plass der det står i vater.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap