Neon,sebra og sølvhai

Jeg har neon tetra og neon kardinal sammen med sebra fisk (Danio rerio ).Noen av de små har blitt borte:S

Spiser sebra fisk neon og kan jeg ha sølvhai og sebra fisk sammen?
Jeg kan svare på det siste.
Men først må jeg vite dete hvor stort kar har du??
Sebrafisk spiser ikke neon. Men jeg vil fraråde sølvhai i denne sammenheng. Husk at denne fisken kan bli 30 cm eller mer, og helst skal inngå i en liten gruppe. Les deg opp litt i Fiskebasen her på forumet og andre steder før du anskaffer fisk. Tenk på at de fleste fiskene i dyrebutikken er små/bittesmå, men at mange kan bli "kjempestore". En 60-liter er ikke et egnet tilholdssted for sølvhai.

Stephan
Er ikke sølvhaiene 6 cm eller noe i dyrebutikken?Jeg har sett i fiskebasen.Er ganske få fisk man kan ha i 60 liter:S

Jager sebra fiskene neon?
Idamor
Er ikke sølvhaiene 6 cm eller noe i dyrebutikken?Jeg har sett i fiskebasen.Er ganske få fisk man kan ha i 60 liter:S


Ja, men de vokser raskt. De er stimfisk, og krever mye svømmeplass. Jeg har hatt sølvhai i et kar på 528 liter, og det ble for lite for de. Litt av poenget med å ha fisk er jo at fisken skal trives, syns du ikke?

Ikke så mye du kan ha i en 60 liter nei, men dette er jo ikke så stor plass heller. Tenk på at fisken skal leve hele sitt liv innenfor de glassveggene, og du kan ikke ta de ut for å lufte og leke med de daglig, som f eks en hamster. Derfor er det veldig viktig at fiskene har nok plass der de bor.

Når det er sagt, så er det mye fin fisk som du KAN ha oppi karet ditt. Har du vurdert kampfisk?
Inaktiv bruker
De sølvhaiene i dyrebutikken er yngel.
Idamor
Er ikke sølvhaiene 6 cm eller noe i dyrebutikken?

Hvor store de er i butikken varierer, men hvis de lever så lenge som de "skal", blir de 35-40 cm lange.

Men de fleste dør nok lenge før det, fordi de blir puttet oppi gullfiskboller eller alt for små akvarier. De trenger minst 720 liter, og helst mye mer enn det også.
Jeg kan vel ikke ha kampfisk sammen med neon og sebra?Skal kampfisker være alene?

Kampfisk, neon tetra og sebrafisk går helt greit
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap