Hjelp for å sette opp orca tl 450 akvarie

Jeg har akkurat kjøpt ett brukt Orca TL 450 Guppy akvarie som hadde kun vært brukt i kort periode. Da jeg overtok det, var det ikke i bruk. Så jeg må starte det på nytt. Har prøvd å lese endel om dette akvariet. Men det er ikke så god info rundt omkring. Så da prøver jeg her. Jeg skal bruke akvariet som ferskvann.

Filteret består av 4 kammer. Starter fra venstre. Der er ett kammer hvor vann går ut igjen i akvariet. Det ligger også disse korte hvite keramiske rørbitene. Det neste er der varmekolbe skal stå sammen med sorte bioballer. Det neste er ett skum kammer (de kaller det skimmer på engelsk). Litt usikker på hva det skal brukes til? Det helt til høyre er der hvor pumpen er. Spørsmålet mitt er om jeg ikke skal legge oppi hvit vatt hvor de gode bakteriene skal dannes. Hvor skal jeg legge det? Skal det i samme kammer som de keramiske rørbitene, altså i det samme kammeret hvor vannet går ut i akvariet igjen? Jeg har hvit vatt i ett annet akvarie hjemme, og hadde tenkt å bruke noe av dette for å kjøre inn Orca akvariet.

Håper dere forstår hva jeg mener, og setter pris på all hjelp angående dette akvariet.
Inaktiv bruker
Det er ikke ombygd akvarie du har kjøpt? For dette høres ut i mine ører som saltvannsakvarium. Med skummer og den måten filtreringen er satt opp på med varmekolbe i filteret.
For meg (etter å ha lest endel på nett), så virker dette som å være ett saltvannsakvarie ja. Men er det mulig å bruke saltvannsakvarie som ferskvann? Akvariet er ikke ombygd.
Inaktiv bruker
Det går jo, men er ikke noe gunstig. Er bedre og ha saltvann i det.
Det er et saltvannsakvarium, ja. Kommer ikke på noe stort problem med å bruke det til ferskvann, annet enn at skummeren ikke vil fungere, samt at lyset antakeligvis har "feil" fargetemperatur.
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap